مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

مهم‌ترین مزایای مناطق آزاد برای سرمایه گذاران

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مناطق آزاد در حوزه‌های مختلفی نسبت به سرزمین اصلی برای سرمایه گذاری دارای جذابیت هستند که معافیت مالیاتی یکی از مهمترین این حوزه‌ها است.

به گزارش فرینا، ناصرالدین گرامی با بیان این مطلب، اظهار کرد: ۲۰ سال معافیت مالیاتی بر عملکرد در محدوده مناطق آزاد اعمال می‌شود و مالیات‌های مستقیم معافیت قطعی ۲۰ ساله دارد به شرط اینکه فعال اقتصادی در سر رسید مقرر مطابق ضوابط سازمان امور مالیاتی اظهارنامه ثبت کند.

گرامی افزود: تنوع موقعیتی مناطق آزاد بسیار بالاست و سرمایه‌گذاران محدودیتی برای انتخاب فضا ندارند، در هریک از محدوده‌های منطقه آزاد نیز تنوع اراضی برای صنایع تولیدی، حوزه‌های گردشگری، نفت و انرژی، بازرگانی و تجارت و... وجود دارد.

وی افزود: موضوع مباحث گمرکی نیز یکی از جذابیت‌های مناطق آزاد برای سرمایه گذاران است، به نحوی که اگر واحدی در محدوده جغرافیایی این مناطق مستقر باشد و بخواهد تکنولوژی و تجهیزات، مواد اولیه، ماشین آلات و... را وارد منطقه آزاد کند، از معافیت کامل پرداخت حقوق و عوارض گمرکی برخوردار است.

به گفته مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم؛ در صورتی که کالای تولیدی به سرزمین اصلی صادر شود، به میزان درصد ارزش افزوده‌ای که در کالای نهایی ایجاد شده، معافیت گمرکی شامل محصول می‌شود. درصد ارزش افزوده توسط کمیسیون تخصصی که در آن نمایندگان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، سازمان منطقه آزاد، وزارت صمت و گمرک جمهوری اسلامی و دستگاه‌های مرتبط حضور دارند براساس میزان مصرف مواد داخلی و ارزش افزوده‌ای که ایجاد شده، مشخص می‌شود.

گرامی در پایان خاطرنشان کرد: صادرات کالایی که در منطقه آزاد تولید می‌شود، با توجه به اینکه برای خرید مواد اولیه حق گمرکی پرداخت نکرده، نیازی به پرداخت تعرفه گمرکی نخواهد داشت.  همچنین فروش این محصولات در همان منطقه یا سایر مناطق آزاد، معاف از پرداخت تعرفه گمرکی می‌باشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.