سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندر امیرآباد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: هفت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید از سوی بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در دست اجراست.

به گزارش فرینا، سیاوش رضوانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این سرمایه ها پنج طرح بزرگ در حال اجراست که در زمان بهره برداری برای حدود یک هزار نفر ایجاد اشتغال می کند.

رضوانی گفت: با طرح های در دست اجرا، حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در امیرآباد به حدود ۱۷ هزار میلیارد ریال خواهد رسید که شامل سیلوی ذخیره گندم، روغن، کاغذ سازی، صنایع چوب است.
وی افزود: بعضی از طرحهای سرمایه گذاری در دست اجرا از جمله صنایع چوب تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
ورود هشت سرمایه گذار جدید
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد همچنین گفت: در حال حاضر هشت سرمایه گذاری جدید برای اجرای طرح های صنعتی و خدماتی در این گذرگاه اقتصادی اعلام آمادگی کردند که طرح های آنها در دست بررسی و انعقاد قرارداد  است.
رضوانی حجم سرمایه گذاری این طرح های پیشنهادی را حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
وی تعداد طرح های اجرا و بهره برداری شده در منطقه ویژه اقتصادی و بندرامیرآباد را ۲۳ طرح با حجم سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که با فعالیت این طرح ها بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر مشغول کار شدند.

سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریالی دولت در زیرساخت

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد گفت: دولت تاکنون برای ایجاد زیرساخت در این گذرگاه اقتصادی حدود هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد که شامل ساخت اسکله، خرید تجهیزات برای بارگیری و تخلیه بار می شود.
رضوانی افزود: این بندر به دلیل اتصال به شبکه ریلی تنها بندر استان های شمالی کشور متصل به راه آهن است که با راه اندازی اسکله رورو در دست ساخت حجم بارگیری و تخلیه این بندر به خصوص حمل بار به کشورهای آسیای میانه و داخل کشور می تواند از طریق شبکه ریلی افزایش یابد.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت اسکله رورو بندرامیرآباد را حدود ۷۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تامین این اعتبار، اسکله تا پایان تیر ماه ۹۹ به بهره برداری می رسد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد تعداد اسکله فعال در بندر امیرآباد را ۱۵ سکله با ظرفیت بیش از هفت میلیون تن اعلام کرد و افزود: در ۹ ماهه سال جاری حدود سه میلیون تن بار از این اسکله ها بارگیری و تخلیه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافت.
رضوانی گفت: حجم صادرات کالا از بندرامیرآباد نیز به کشورهای آسیای میانه در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۷ درصد بیشتر شد.
وی با اعلام این که هم اکنون این بندر به تنهایی ۱.۲ درصد  تولید ناخالص داخلی استان مازندران را دارد، ارزش تولید ناخالص داخلی این بندر را در سال افزون بر هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

براساس آمار رسمی استان مازندران رتبه هفتم کشور را در تولید ناخالص داخلی کشور با درآمد ۶۰۰ هزار میلیارد ریالی دارد. سهم بخش کشاورزی مازندران در تولید ناخالص استان ۱۵۰ هزار میلیارد ریال، صنعت و معدن ۶۰ هزار میلیارد ریال و سهم بخش خدمات نیز ۳۹۰ هزار میلیارد رسال  است.
بندرامیرآباد در سال ۷۵ در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰ هکتار به تصویب هیات وزیران رسید و عملیات ساخت آن از سال ۸۲ شروع شد.
بندرامیرآباد تنها بندر استان های شمالی کشور است که در حال اتصال به شبکه ریلی است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.