رایزنی با کشورهای خارجی برای تامین فاینانس فرودگاه‌ بین المللی چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از رایزنی با کشورهای خارجی برای تامین فاینانس فرودگاه‌ بین المللی چابهار خبر داد و گفت: فاز یک این پروژه طی ۲۴ ماه ساخته می شود.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان این‌که منطقه آزاد چابهار در فرودگاه بین المللی چابهار مجری و سرمایه‌گذار است، اظهار کرد: بر اساس توافقنامه در فاز اول این پروژه منطقه آزاد چابهار از محل منابع داخلی خود 550 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند.

کردی افزود: به طور همزمان نیز با فاینانسورهای خارجی برای حضور در این پروژه مذاکراتی و سرمایه‌گذاری داخلی در حال انجام است. با توجه به اجزا مختلف فرودگاه‌، این امکان که بتوانیم این بخش‌ها را با سرمایه‌گذاری داخلی به صورت BOT یا حتی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داشته باشیم، وجود دارد.

وی از تشکیل کمیته راهبردی برای فرودگاه بین المللی چابهار خبر داد و با اشاره به این‌که همه موضوعات در این کمیته بررسی خواهد شد، افزود: بر اساس تعهد پیمانکار، فاز یک این فرودگاه طی 24 ماه ساخته می‌شود و منابع مالی مورد نیاز در بودجه منطقه آزاد چابهار پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به این‌که در فاز اول ظرفیت این فرودگاه 800 هزار نفر است، تصریح کرد: بیشترین اهمیت فرودگاه بخش کارگو (بار) است،‌ چون چابهار به همراه بندر امام خمینی (ره)، بندر عباس و تهران یکی از چهار شهر لجستیک کشور است. چابهار اولین شهر لجستیک ایران در دهانه اقیانوس است و تکمیل ابزارهای حمل‌ونقل در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

کردی تاکید کرد:‌ در شهر لجستیکی چابهار به طور همزمان ابزار بندر، ریل، جاده و حمل‌ونقل هوایی را داریم که امکان خیلی خوب برای صاحب کالاست و توان رقابتی چابهار را در برابر رقبای منطقه‌ای افزایش می‌دهد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو