مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات آذربایجان غربی:

ضریب نفوذ تلفن همراه در جاده‌های آذربایجان غربی بالاتر از متوسط کشوری است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان بیش از ۷۰ درصد است که در مقایسه با متوسط کشوری بالاست.

به گزارش فرینا، قاسم جلیلی نژاد در دیدار با محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن ارائه گزارش از وضعیت اپراطورهای منطقه نسبت به اجرای تفاهم نامه منعقده در سال های گذشته بین سازمان منطقه آزاد و فناوری ارتباطات و اطلاعات تاکید کرد.

قاسم جلیلی نژاد با اشاره به اینكه تاكنون بستر اینترنت در بیش از یكهزار و ۳۵۰ روستای استان فراهم شده است و نسبت به کل کشور وضعیت خوبی است گفت: برخی نقاط کور در جاده های استان وجود دارد که دلیل آن عدم وجود زیرساخت برق و دسترسی جاده است ولی در کل پوشش تعهد اپراتورها اکثرا انجام دادند.

جلیلی نژاد گفت: در صورتیکه زیرساخت های برق و جاده را در نقاط کور تامین شود اپراتورها آماده احداث ایستگاه و سرمایه گذاری هستند.

وی تصریح کرد:‌ پیگیری موضوع قطب دیتاسنتر ماکو را دستور کار قرار دادیم و با توجه به اینکه در بحث تغییر آمایش سرزمین در استان این موضوع لحاظ نشده بود با پیگیری هایی که شد آن را مصوب کردیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی منطقه آزاد ماکو را ظرفیتی برای اجرای برنامه های توسعه ای ICT بصورت پایلوت دانست و تصریح کرد:‌ برنامه های متعدد در حوزه های گردشگری و ICT در روستاها و شهرها در دست اجرا داریم که امیدواریم با همکاری سازمان منطقه آزاد به تمامی اهداف تعیین شده برسیم.

جلیلی نژاد با بیان اینکه در توسعه فناوری اطلاعات، همه‌ کشور باید دسترسی همگانی به اطلاعات داشته باشند، اظهار کرد: با توجه به آنکه در آینده‌ای نه چندان دور اقتصاد دیجیتالی توسعه خواهد یافت، نقش منطقه آزاد ماکو در این توسعه بی بدیل است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.