فعالیت 20 شرکت شناورسازی در جزیره قشم

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید منطقه آزاد قشم گفت: 20 واحد تولید انواع شناور در این جزیره مشغول فعالیت هستند که انواع شناورها، پانتون‌های دریایی، سازه‌های دریایی، سکوهای نفتی و مانند آن را تولید می‌کنند.

به گزارش فرینا، محمد مهدی برنجی اظهار کرد: با حمایت های صورت گرفته از واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های موجود در منطقه آزاد قشم در سال رونق تولید، می توان گام های مهمی در حوزه اقتصاد منطقه برداشت.

برنجی ادامه داد: قشم به عنوان بزرگترین جزیره منطقه خلیج فارس و دریای عمان از قابلیت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری مناسبی برخوردار بوده و توانسته توجه بسیاری از سرمایه گذاران بخش های مختلف اقتصادی را به خود جلب کند.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در این منطقه زیرساخت های لازم در زمینه حضور صنایع مهم از قبیل شناورسازی شکل گرفته و به واسطه ظرفیت فیزیکی منطقه و موقعیت ژئوپلتیک جزیره، سرمایه گذاری های اقتصادی بسیار توجیه پذیر است.

وی ادامه داد: هر نوع سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت شناور در منطقه آزاد قشم، یک مزیت نهفته در صنایع فراساحلی کشور تلقی می شود و سرمایه‌گذاری دراین عرصه کاملا توجیه‌پذیر است.

برنجی تصریح کرد: شناورهای تولید شده در کارخانجات شناورسازی قشم مطابق با قوانین و مقررات ملی و بین المللی و همچنین با رعایت استانداردهای مربوطه تحت کلاس موسسات رده بندی ایرانی تولید و صادر می شوند.

به گفته وی؛ با توجه به آینده‌ای که درحوزه امنیت غذایی به ویژه در زمینه شیلات، نفت وگاز و گردشگری برای قشم قابل تصور است، نیاز به صنایع دریایی و دریانوردی بیش از پیش در این جزیره احساس می شود.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: در صورت تأمین منابع مالی لازم و ارائه ارز دولتی به شناورسازی های قشم به منظور وارد نمودن مواد اولیه و تجهیزات، روند نوسازی ناوگان مسافری و گردشگری دریایی این منطقه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

برنجی در پایان عنوان کرد: برطرف کردن مشکلات حمل و نقل مسافران، کمک به چرخه شیلات، ساخت شناور با استانداردهای جهانی و اشتغالزایی برای نیروهای بومی منطقه از اهداف اصلی واحدهای شناورسازی فعال در جزیره قشم است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو