لاریجانی پس از کمیته ویژه پیگیری مصوبات توسعه‌ای سیستان و بلوچستان؛

انتقال گاز به مجتمع‌های پتروشیمی چابهار تا یک سال و نیم آینده

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تا یکسال و نیم آینده گاز به مجتمع پتروشیمی چابهار می‌رسد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ علی لاریجانی در پایان نشست کمیته ویژه پیگیری مصوبات توسعه‌ای استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران و در تشریح جلسه پیش از ظهر خود با وزرا در این زمینه با اشاره به مشکلات اجرایی پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار گفت: وزیر نفت در نشست امروز پیگیری مصوبات توسعه استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد که موضوع انتقال گاز به مجتمع‌های پتروشیمی چابهار به سرعت پیگیری شده و ظرف یک سال و نیم آینده گاز به این منطقه خواهد رسید.
لاریجانی افزود: چندی پیش جلسه‌ای با حضور نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با دستور کار بررسی مشکلات این استان و راه‌های توسعه آن برگزار شد لذا لازم بود امروز در نشستی با مسئولان اجرایی این مسائل مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی منطقه آزاد چابهار را یکی از مناطق راهبردی کشور خواند و افزود: در نشست امروز و باحضور وزرای دولت موضوع توسعه این منطقه و تقویت زیرساخت‌های کل استان سیستان و بلوچستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی این استان یکی از محور‌های گفتگو بود، در حوزه توسعه زیرساخت‌های ریلی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و اخیرا نیز حدود 300 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری برای اجرای طر ح راه آهن چابهار به زاهدان در نظر گرفته شده است.
لاریجانی ادامه داد: همچنین موضوع فاینانس یک میلیارد دلاری روسیه برای پروژه ریلی زاهدان به بیرجند نیز مورد پیگیری قرار گرفت.
رئیس مجلس خاطر نشان کرد: خوشبختانه در توسعه حمل ونقل ریلی استان سیستان و بلوچستان گام‌های اساسی برداشته شده است که با بهره برداری از این پروژه‌ها تحولی بزرگ در این بخش انجام خواهد شد.
وی موضوع پروژه‌های توسعه بزرگراه‌های استان سیستان بلوچستان را یکی از دیگر محور‌های گفتگو در این نشست عنوان کرد و افزود: در این بخش اعتبارات قابل توجهی در لایحه بودجه سال 99 در نظر گرفته شده است البته استاندار در این حوزه خواستار افزایش اعتبار بود لذا مقرر شد به صورت مکتوب این موضوع از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در نشست کمیته پیگیری مصوبات استان سیستان و بلوچستان گفت: موضوع توسعه راه‌های روستایی این استان نیز امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد که اعتبارات این بخش در لایحه بودجه سال 99 افزایش یابد تا مشکل راه‌های روستایی استان سیستان و بلوچستان مرتفع شود.
لاریجانی با اشاره به پیگیری موضوعات مربوط به اجرای پروژه‌های پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: یکی از مشکلات اجرای این پروژه‌ها بحث انتقال گاز به مجتمع‌های پتروشیمی است که وزیر نفت در نشست امروز تاکید کرد که این مسئله مورد پیگیری قرار گرفته است و ظرف یک سال نیم آینده گاز به این منطقه خواهد رسید.
وی به موضوع سرمایه گذاری در پروژه‌های پتروشیمی استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: برخی بانک‌ها و همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند از این رو در نشست امروز مقرر شد این موضوع با سرعت بیشتری پیگیری شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو