آخرین جزئیات کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان؛

اماکن منطقه آزاد چابهار در اختیار سیل‌زدگان

سیل در استان سیستان و بلوچستان به حدی بوده است که بسیاری از بخش‌های زیر ساختی راه، برق، آب و واحد‌های مسکونی و باغات و گلخانه‌ها را از بین برده است و با توجه به خسارت‌های وارد شده و سردی هوا امروز مردم خونگرم این استان نیازمند کمک فوری و دست یاری هموطنان هستند.

طی روز‌های گذشته با تغییرات آب‌وهوایی و بارندگی‌های شدید در جنوب ایران سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان شرایط ویژه و بحرانی را تجربه می‌کنند. حجم بارش در سیستان و بلوچستان به حدی بوده که مدیریت بحران این استان آن را در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه دانسته است. این سیل خسارت‌های زیادی در بخش‌های زیرساختی راه، برق، آب و واحد‌های مسکونی و اراضی کشاورزی روستا‌ها وارد و سیلاب به برخی خانه‌های خشتی و گلی نفوذ کرده است و بسیاری از مسیر‌ها و محور‌های مواصلاتی بسته‌ شده‌اند. امروز مردم خونگرم و عزیز سیستان و بلوچستان به دست یاری هموطنان نیازمندند.

مدیر امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار و مدیرعامل بنیاد خیریه «مه بان» در مورد این حادثه به خبرنگار اقتصاد ۲۴ گفت: در مورد میزان خسارات واردشده اطلاعات دقیقی نداریم، منبع موثق در این زمینه ستاد بحران است، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که در طول دو روز، روستا‌های منطقه دشت یاری و روستا‌های شهرستان کنارک بیشترین آسیب را دیده‌اند.

مهدی آبروش افزود: هلال‌احمر، سازمان منطقه آزاد چابهار، سازمان‌های مردم‌نهاد، ستاد بحران، استانداری، شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی و... هرکدام وارد فعالیت برای کمک به این شرایط شده‌اند و بنیاد خیریه «مه‌ بان» به‌عنوان موسسه شناخته‌شده در چابهار، نقش حمایت‌کننده در این حادثه را دارد و از نظر اجرایی اگر نیاز به پشتیبانی باشد ما آماده برای خدمت هستیم.

مدیرعامل بنیاد خیریه مه بان گفت: پیش‌ازاین اتفاق، سازمان هواشناسی، ستاد بحران و هلال‌احمر هشدار‌های لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت داده بودند، حتی مدارس تعطیل شد، به دلیل همین پیش‌بینی‌ها موفق‌تر عمل کردند.

آبروش در مورد فعالیت بنیاد خیریه مه‌ بان توضیح داد: فعالیت‌های اصلی بنیاد خیریه مه بان در راستای آموزش، توانمندسازی و بنیاد خانواده است و فعالیت‌هایی در جهت مدرسه‌سازی، آزادسازی زندانیان و... داشته است. این بنیاد به‌صورت تخصصی به هر منطقه‌ای در دورتادور چابهار که نیازمند کمک باشد، کمک‌رسانی می‌کند و علاوه بر آن در سیل کرمانشاه و خوزستان با حمایت سرمایه‌گذاران و تجار داخل منطقه اقدام به جمع‌آوری کمک‌ها و ارسال آن‌ها کردیم. در این وضعیت جدید و سیل پیش‌آمده نیز عزم راسخ دارد. امروز خودروها و نیرو‌های خدماتی‌مان را آماده کرده‌ایم و کمک‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم تا بتوانیم ارسال کنیم.
 
وی با اشاره به حمایت‌های هنرمندانی چون مهتاب کرامتی، بهاره رهنما و..، سرمایه‌گذاران، صاحبان صنایع و تجار از این خیریه و آمادگی آن‌ها برای کمک به خسارت دیدگان افزود: دو مکان را به‌عنوان پایگاه دریافت کمک‌های غیر نقدی در نظر گرفته‌ایم و با اولویت دریافت پتو، آب‌معدنی، وسایل بهداشتی و مواد خوراکی و کنسرو جات، کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنیم.

مدیر امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: با شماره‌حسابی که از سوی سازمان منطقه آزاد اعلام‌شده، هم‌وطنان می‌توانند مبالغی را واریز کنند تا بتوانیم با برنامه‌ریزی و به صورت حساب‌شده و بر اساس نیازسنجی منطقه، در این راه کمک کرده باشیم.
آبروش در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که منازلشان به خاطر سیل آسیب‌دیده به‌طور موقت در همان مناطق و در چادر‌های هلال‌احمر اسکان داده‌ شده‌اند. سازمان منطقه آزاد چابهار دو سالن بزرگ ورزشی دارد که از چهار روز پیش تعطیل‌شده و آماده اسکان هم‌وطنان خسارت‌دیده روستاهاست.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو