در مرکز همایش‌های صدا و سیما؛

آغاز به کار همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری قشم

دومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی آغاز به کار کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دبیر همایش در این باره گفت: درپی اجرای موفق نخستین رویداد در سال گذشته، با حمایت و پشتیبانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، همایش امسال با محوریت ارائه راهکار‌های تامین مالی طرح‌ها در شرایط تحریم و همچنین بررسی چالش‌های اجرایی طرح‌های حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی قشم برگزار می‌شود.
محمد جواد دهقانی با اشاره به 30 طرح اجرایی و در دست اجراء در حوزه پالایشگاهی، نیروگاهی، ذخیره سازی، اسکله نفتی و پتروشیمی در منطقه آزاد قشم و تبدیل این نقطه به یکی از قطب‌های انرژی در کشور افزود: قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس، مزایا و ذخایر نفت و گاز عظیمی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را داراست. از این رو، سازمان منطقه آزاد قشم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت، به منظور سهولت در سرمایه گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی به دنبال رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای رونق و پیشرفت حداکثری منطقه است.
مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه انرژی خاطرنشان کرد: با توجه به مشوق‌های قانونی سرمایه گذاری از جمله معافیت‌های مالیاتی 20 ساله، معافیت پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی، صدور ویزا به کشور در مبادی ورودی منطقه آزاد و نیز ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه آزاد قشم برای سرمایه گذاران از جمله دسترسی به بازار گسترده منطقه، حمل و نقل مناسب، دسترسی به منابع خوراک و نیروی کار ماهر، همه تلاش‌ها برای رونق و آبادانی این منطقه راهبردی از کشور به کار گرفته می‌شود.
دبیر دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی افزود: در این همایش مقامات، مسئولان، صاحبنظران، مدیران و کارشناسان در خصوص ابعاد توسعه پایدار در قشم با محوریت توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تنگنا‌ها و چالش ها، مزیت‌ها و فرصت‌ها و نیز راهکار‌های تامین مالی طرح‌ها در شرایط تحریم در قالب ایراد سخنرانی، حضور در پنل‌های تخصصی به ایراد نظر و بیان دیدگاه‌های کارشناسی می‌پردازند.
دهقانی ابراز امیدواری کرد، همایش دوم در سال رونق تولید، با ایجاد ترغیب ملی برای اتکاء افزونتر به دانش مهندسی و توان اجرایی کارشناسان و متخصصان کشور، پیشبرد سریعتر امور و فعالیت‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد قشم محقق شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو