توسعه زیرساخت های مخابراتی بندر چابهار

سیستان و بلوچستان معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: زیرساخت های ارتباطی بندر چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در راستای توسعه پوشش رادیویی سواحل استان به روز می شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، سید حسن ابراهیمی در سومین جلسه کمیته مخابرات دریایی بندر چابهار اظهار کرد: با توجه به توسعه بندر چابهار در حوزه زیرساختی و تجهیزاتی و با توجه به اینکه مخابرات بستر همه زیرساخت ها به ویژه در حوزه دریایی است، ایجاد این نوع بسترسازی مدرن و به روز در بندر چابهار مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
ابراهیمی افزود: در این راستا تجهیزات برخی ایستگاه ها بازسازی و تعویض می شود، همچنین ایستگاه رادیویی مهم و استراتژیک مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار به دکل مخابراتی جدید مجهز می شود.
وی با تاکید بر استفاده از تجهیزات مخابراتی تولیدی داخل برای استفاده در ایستگاه های رادیویی سواحل استان اضافه کرد: بررسی وضعیت تجهیزات مخابراتی ایستگاه های ساحلی بندر چابهار و مشکلات تجهیزات مخابراتی شناورهای ملکی و ارائه راهکار لازم برای رفع آن از اهداف برگزاری این کمیته است.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های مخابراتی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور افزود: مستنداتی که توسط ایستگاه های مخابراتی در هنگام بروز سوانح ثبت و ضبط می شود، در کاهش سوانح دریایی نقش بسزایی خواهد داشت.
در این نشست، وضعیت ایستگاه های رادیویی بندر چابهار شامل مرکز کنترل ترافیک دریایی، یگان حفاظت بندر شهید بهشتی، آتش نشانی و مخابرات بررسی و برای رفع معایب و به روز رسانی تجهیزات مخابراتی این ایستگاه های ساحلی تبادل نظر شد.
همچنین استانداردسازی رادیو و تجهیزات هواشناسی لحظه ای از دیگر موضوع هایی بود که در این جلسه مورر بررسی قرار گرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.