رئیس مجلس شورای اسلامی در چابهار:

ضرورت اقدام برای تقویت زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان

رئیس مجلس شورای اسلامی، استان سیستان و بلوچستان را از نظر سرمایه‌گذاری به مثابه گوهری دانست که نیاز جدی به تقویت زیرساخت‌ها دارد و افزود: وزارت نیرو آبرسانی به ۱۲۶ روستا را اجرایی کرده که کار بسیار ارزشمندی است.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی لاریجانی امروز سه‌شنبه که به همراه رضا اردکانیان وزیر نیرو به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به ۱۲۶ روستای چابهار افزود: تا قبل از سال ۹۳ حدود یک میلیون نفر از ساکنان روستاهای کشور از آب شرب لوله‌کشی پایدار استفاده می‌کردند که طی چند سال اخیر با اجازه رهبر معظم انقلاب برای توسعه این امر بودجه‌ای از صندوق توسعه ملی اختصاص دادیم، تعداد ۷ میلیون نفر از جمعیت روستایی به آب شرب پایدار دسترسی پیدا کردند و این آمار به تعداد قبل افزوده شد.

لاریجانی گفت: وزارت نیرو در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران آبرسانی به شهرها و روستاها را آغاز کرده که امیدواریم این پویش خیلی خوب ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در چابهار و منطقه آزاد که به‌دلیل تحریم کم رونق شده بود، فعال‌ خواهد شد، گفت: وسعت منطقه آزاد چابهار امروز در مجلس تثبیت شد، علاوه بر آن راه‌اندازی فرودگاه که برای آبادی سیستان و بلوچستان اهمیت زیادی دارد، در دست کار هست؛ کلنگ آن زده شده و برای اجرای آن نیز چاره‌اندیشی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه شهرک پتروشیمی در نظر گرفته شده برای این منطقه از مواردی است که برای جوانان شوق ایجاد خواهد کرد.

لاریجانی اضافه کرد: در زمینه فعالیت‌های بازرگانی به‌منظور اشتغال مردم در این حوزه تمهیداتی اندیشیده شده و این موارد بخشی از کارهایی است که برای رفاه مردم باید پیگیری شود و در آینده محقق خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این منطقه از نظر خصوصیات استراتژیک بسیار مهم بوده، جای آبادانی داشته و امکان رشد اقتصادی برای جوانان در آن فراهم است که امیدواریم با تاکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های آینده از لحاظ اقتصادی شاهد رشد خوبی در آن باشیم.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو