سورنا ستاری:

در اقتصاد دانش بنیان اعتبار شرط اول نیست

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر به منطقه آزاد اروند، گفت: در اقتصاد دانش بنیان اعتبار آیتم اصلی و شرط اول نیست.

به گزارش فرینا، سورنا ستاری طی سفر خود به منطقه و در بازدید از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، خاطر نشان کرد: در اقتصاد دانش بنیان اعتبار آیتم اصلی نیست، ابتدا باید بتوانیم و بخواهیم یک وحدت میان این شرکت ها ایجاد کنیم، اگر این مساله درست شود اعتبار آن هم قطعا از بخش خصوصی فراهم می شود.

ستاری افزد: بخشی از اعتبار ذکر شده توسط دولت آورده می شود و چند برابر آن را باید بخش خصوصی بیاورد. این کاری است که ما تاکنون توانسته ایم در شرکت های دانش بنیان پیاده سازی و به همین شکل جذب منابع کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: متاسفانه در استان خوزستان هنوز این فرهنگ به طور کامل پیاده سازی نشده است.

ستاری مقصر بخشی از این کاستی را خودشان دانست و گفت: برای وقوع این امر باید بیشتر وقت می گذاشتیم. اما خوشحالم از اینکه می بینم در دانشگاه ها، مراکز رشد فعال و مستقر شده اند هر چند هنوز راهی طولانی در پیش داریم.

ستاری افزود: ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که در کنار آنها بیش از ۶ هزار استارت آپ نیز داریم، فروش شرکت های دانش بنیان در سال گذشته ۹۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی درباره آنچه بنیان ملی نخبگان می تواند برای شرکت های دانش بنیان در منطقه آزاد اروند انجام دهد، یادآور شد: همان کارهایی که در سایر نقاط انجام می دهیم را می توانیم درمنطقه آزاد اروند هم انجام دهیم، در این راستا باید در قالب نشست ها ی مختلف با آنها به تفاهم برسیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص بیمه محصولات دانش بنیان اظهار داشت: برای بیمه شدن محصولات دانش بنیان بسته به نوع محصول این کار انجام می شود، حدود ۱۴۰ نوع خدمت اعم از معافیت های مالیاتی، گمرکی و سربازی کارکنان مراکز رشد به انها رائه می کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو