اقتصاد آینده یک اقتصاد آبی است / ۴۳درصد خوزستان در سال ۲۰۶۰ زیر آب می‎رود

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم و معاون پیشین سازمان محیط زیست کشور اقتصاد آینده جهان را اقتصادی آبی دانست و گفت: اقتصاد آبی به معنی بهره‌برداری از دریا برای دریاست و بر اساس برنامه ششم توسعه کشور، 65درصد برنامه‎های توسعه‎ای باید در بخش سواحل، جزایر و دریاها باشد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار اقتصادی برنا «پروین فرشچی»، عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم و معاون پیشین سازمان محیط زیست کشور در دومین همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی که در مرکز همایش های صدا و سیمای تهران برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان با توجه به داشتن بیش از ۵منطقه آزاد و ۸۸جزیره اهمیت بسیاری دارد.

فرشچی افزود: گردشگری، منابع طبیعی نفت و گاز، صید و منابع معدنی غیر از نفت و گاز همگی از جمله ظرفیت های این منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: در برنامه های توسعه ای تا قبل از برنامه پنجم هیچ اشاره ای به توسعه دریایی نشده‌است و از برنامه پنجم قوانین مرتبط پایه ریزی شد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در برنامه ششم توسعه قرار است ۶۵درصد برنامه‌های توسعه‌ای در بخش سواحل، دریاها و جزایر باشد.

فرشچی افزود: پیش بینی‌های معتبر هشدار می‎دهند که در سال ۲۰۶۰، دمای کره زمین ۶درجه افزایش می یابد و ۴۳درصد از خوزستان، ۲۷درصد از بوشهر و ۱۲درصد از هرمزگان زیر آب خواهد رفت.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.