معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد؛

فعالیت ۴۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه اکنون چهار هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد گفت: در کنار این شرکت ها، ۶ هزار استارتاپ نیز فعالیت می کند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سورنا ستاری» روز (سه شنبه 24 دی) در حاشیه بازدید از شرکت های دانش بنیان و فناور منطقه آزاد اروند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رفع مشکلات و کمک به شرکت های دانش بنیان و فناور یکی از وظایف ماست.

ستاری با بیان اینکه امسال نیز همچون سال گذشته است و حمایت هایی که ما از شرکت های دانش بنیان انجام می دهیم در قالب پکیج 30 الی 40 خدمت ارائه می شود افزود: این حمایت ها به صورت مالی و اعطای مجوزات لازم به این شرکت ها خواهد بود.

وی از اختصاص بودجه ای برای شرکت های دانش بنیان و فناور در سال آینده خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور در سال آینده بودجه مناسبی اختصاص یافته و امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد.

رئیس بنیان ملی نخبگان کشور اعتبار در اقتصاد دانش بنیان را آیتم پنجم یا ششم دانست و تصریح کرد: در این زمینه اول ما باید بتوانیم وحدتی را میان شرکت های دانش بنیان به وجود آوریم و همه بخواهند که این اتقاق رخ دهد؛ اگر این مسئله حل شود اعتبار آن نیز از طریق بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

ستاری عنوان کرد: بخشی از بودجه برای شرکت های دانش بنیان توسط دولت و چندین برابر نیز باید توسط بخش خصوصی پرداخت شود و این کاری است که ما توانستیم در این حوزه تاکنون پیاده سازی کنیم و به همین شکل نیز جذب منابع داشتیم.

وی افزود: متاسفانه این فرهنگ هنوز به صورت کامل در استان خوزستان نهادینه و پیاده سازی نشده که یک بخش آن نیز مربوط به ما می شود و در این زمینه مقصر هستیم چرا که باید بیشتر وقت می گذاشتیم تا این اتفاق نیز در استان خوزستان رخ دهد.

وی با ابراز خورسندی از فعالیت مراکز رشد دانشگاه ها و استقرار شرکت های دانش بنیان در منطقه آزاد اروند بیان کرد: خوشحالم از اینکه در دانشگاه ها همه مراکز رشد فعال و شرکت های دانش بنیان مستقر شده اند اما راه بسیار طولانی در پیش دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به تجاری سازی شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اکنون چهار هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد اما بیش از 6 هزار استارتاپ در کنار آن نیز داریم که سال گذشته فروش شرکت های دانش بنیان کشور بیش از 90 هزار میلیارد ریال بوده است.

ستاری به ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان مستقر در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و یادآور شد: برای شرکت های دانش بنیان مستقر در منطقه آزاد اروند نیز همان کارهایی که در سطح کشور در حال انجام آن هستیم ارائه می دهیم و به دنبال برنامه ریزی در این زمینه با این شرکت ها خواهیم بود.

رئیس بنیان ملی نخبگان کشور با اشاره به بیمه محصولات شرکت های دانش بنیان افزود: بیمه محصولات باید به صورت کلی و نوع محصول انجام شود و ما حدود 140 نوع خدمت از جمله معافیت های مالیاتی، گمرکی و حتی سربازی دانشجویان به شرکت های دانش بنیان ارائه می دهیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو