معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور؛

اتصال راه آهن آستارا به بندر در دستور کار است

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: متصل کردن خط ریلی آستارا به بندر این شهرستان با هدف حمل و نقل ترکیبی، در دستور کار است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «بابک دین پرست» روز(سه شنبه، ۲۴ دی) در جریان سفر به این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا یک ضرورت است.
 
دین پرست تصریح کرد: اخذ کد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان پیگیری می شود.
 
وی با بیان اینکه کاربری منطقه ویژه اقتصادی آستارا مربوط به حوزه بندر است، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، نقاط استقرار واحدهای صنعتی را در ۶۰ هکتار محدوده بندر آستارا مطالعه و تعیین کنند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور ایجاد صنایع تبدیلی در بنادر  را در راستای رونق تولید ملی را یک امر ضروری و لازم دانست و خاطرنشان کرد: با انجام این کار، بندر آستارا در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان، شاهد توسعه تجارت خارجی خواهد بود.
 
دین پرست با تاکید بر اینکه از ظرفیت بندر آستارا باید برای اشتغالزایی، رونق تولیدی ملی و مبادلات تجاری با کشورهای منطقه بهره گرفته شود، متصل کردن خط ریلی آستارا به بندر این شهرستان با هدف حمل و نقل ترکیبی، در دستور کار است.
 
وی با بیان اینکه مشکلات بندر آستارا باید با تلاش دستگاه های متولی برطرف شود، گفت: بندر آستارا تا مرداد ماه سال آینده، لایروبی می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو