مدیر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان؛

اشتغال و تولید مهمترین نقش را در اقتصاد مناطق ویژه اقتصادی ایفا می کند

مدیر شعب بانک تجارت استان قم در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و دیدار با مدیرعامل این منطقه از آمادگی همکاری بیشتر بانک تجارت استان با منطقه ویژه در زمینه های مالی و بانکی، خبر داد.

به گزارش فرینا، سید رسول مرتضوی گفت: بانک تجارت با قدمتی که دارد توانسته است در سال گذشته عنوان بزرگترین بانک بورسی کشور را به خود اختصاص دهد. وی افزود بعد از برداشته شدن مرحله اول تحریم ها، بانک تجارت جزء اولین بانک هایی بود که اقدام به استاندارد شفافیت سازی صورت های مالی (IFRS) که یک استاندارد بین المللی است، کرد.
مرتضوی به صدور ضمانت نامه های بانکی نیز اشاره نمود و گفت: بانک تجارت در مورد صدور انواع ضمانت نامه های بانکی دارای رتبه اول در کشور بوده و کماکان صدور این ضمانت نامه ها در شعب مختلف کشور و استان قم در حال انجام می باشد و در صورت نیاز، فعالان اقتصادی این مجموعه می توانند با مراجعه به شعب بانک تجارت از این خدمات نیز استفاده نمایند.
وی همچنین از دیگر مزیت های بانک تجارت،به تفاوت در حوزه اخذ کارمزها نسبت به سایر بانکها اشاره نمود و افزود طی ماه  گذشته در همایشی در مشهد مقدس که با حضور بانک تجارت و شرکت های پتروشیمی برگزار شد تفاهم نامه ای امضا شد تا تولید کننده و مصرف کننده مواد پتروشیمی بصورت مدت دار بتوانند محصولات خود را عرضه کنند و سرمایه مالی آنها متوقف نگردد.
مدیر شعب بانک تجارت استان قم همچنین اعلام کرد، بانک تجارت طبق روال گذشته، آمادگی ارائه انواع تسهیلات به فعلان اقتصادی، در راستای ستاد تسهل و رفع موانع تولید استان و یا در قالب های  دیگر را دارد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز در آغاز این نشست ضمن تشکراز حضور مدیر شعب بانک تجارت استان قم و هیات همراه، گفت: از بانک تجارت انتظار داریم تا بصورت فیزیکی در منطقه حضور داشته باشندو شعبه ای را در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان دایر نمایند.

سید مهدی علیزاده طباطبایی ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت منطقه ویژه و پیشرفت های خوبی که وجود داشته گفت: اشتغال و تولید مهمترین فاکتورهای رشد اقتصادی هستند و منطقه ویژه با دارا بودن شرایط و موقعیت های مختص جغرافیایی و مزیت های دیگر می تواند به خوبی این نقش را ایفا نماید. 
گفتنی است؛ منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، در محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰۰ هکتار در ۱۸۵ کیلومتری تهران در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید؛ این منطقه، به‌عنوان مهم‌ترین منطقه ویژه اقتصادی که به مرکز سیاسی اقتصادی کشور نزدیک است، در چهارراه جاده‌های ترانزیت، جاده ابریشم، مجاورت راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال، جنوب، شرق و غرب ایران واقع‌شده است، به همین علت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصربه‌فرد داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو