مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:

توسعه آموزش فنی و حرفه ای، یکی از ارکان توسعه پایدار در منطقه است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: توسعه انسانی بر پایه مفاهیم جدید تعالی پیدا می کند که اصلی ترین آن، آزادی است؛ بسترهای جدید جوامع مترقی بر پایه آزادی شکل می گیرد.

به گزارش فرینا، اسماعیل زمانی در جلسه گردهمایی مدیران استانی و ستادی سازمان فنی و حرفه ای کشور، با بیان اینکه توسعه انسانی بر پایه مفاهیم جدید تعالی پیدا می کند، خاطرنشان کرد: دو موضوع بعنوان اصلی ترین راهبرد توسعه مدنظر سازمان منطقه آزاد اروند بوده، ابتدا توسعه انسانی مبتنی بر آموزش که اصلی ترین محور توسعه پایدار انسانی است و دیگری کاربردی شدن این آموزش و مهارت ها.

زمانی تصریح کرد: توسعه آموزش فنی و حرفه ای، یکی از ارکان توسعه پایدار در منطقه است.

وی، فنی و حرفه ای را مادر دانش، علم، فلسفه و آغاز کننده علم بشر دانست که در طول تکامل بشر موجب تعالی و رشد آنها بوده و افزود: تکنولوژی ، فاز  پیشرفته فنی و حرفه ای و مبتنی بر اصول علمی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص تفاهم نامه منعقد شده در این نشست نیز گفت: بر اساس تفاهمنامه مذکور، توافق کردیم که سه دستگاه امضاء کننده باعث رفتار و عملیات اجرایی شوند تا نیروی انسانی منطقه در مهارت های مختلف مورد نیاز بازار کار، آموزش ببینند.

زمانی افزود: باید به نیروی کار آموزش دیده گواهینامه های بین المللی برای بازار کار منطقه ای و خارجی ارائه شود و کسانی که در اینجا آموزش می بینند با استانداردهای بین المللی طوری تطبیق داده شوند که در بازار کار جهانی هم بازار کار داشته باشند و اگر نیاز شد که خارج از کشور بروند از مهارت خود برای کار کردن، استفاده کنند.

وی اظهار داشت: اجمالا بروزرسانی مراکز فنی و حرفه ای را با تربیت مربی آغاز کرده ایم تا با تربیت نیروهای با سواد، ظرفیت سنجی کنیم که چه تعداد دانشجو و هنرجو را در چه رشته هایی جذب کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو