پیگیری ارتقای نظام پولی بانکی در منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر ضرورت حل مشکل فنی نظام بانکی در خصوص واردات کالا به منظور عرضه به مسافران در بازارچه های منطقه گفت: با تمام توان پیگیر ارتقای نظام پولی بانکی در منطقه آزاد ماکو هستم.

به گزارش فرینا،‌ محمدرضا عبدالرحیمی در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی با بیان ضرورت تکمیل فرایند ثبت سفارش کالاهای وارداتی بازارچه های منطقه آزاد به منظور عرضه به مسافرین افزود: علیرغم همکاری های خوب منطقه آزاد ماکو با گمرک جمهوری اسلامی به منظور رفع مشکل ترخیص کالای بازاریان بازارچه های مرزی با این وجود لازم است موضوع بطور رسمی و قانونمند حل شود.

عبدالرحیمی پیگیری ارتقای نظام پولی بانکی در منطقه آزاد ماکو، حل مشکل فنی نظام بانکی در خصوص واردات کالا به منطور عرضه به مسافران در بازارچه های منطقه، تخصیص ارز برای واردکنندگان مواد اولیه و ماشین آلات را خواستار شد و بر ضرورت حل مشکل واردکنندگان بازارچه ها تاکید کرد.

وی مدیریت شرایط حاضر بازار پولی بویژه بازار ارز را  امر بسیار خطیری عنوان کرد و اظهار داشت:  پیرو صورتجلسه بانک مرکزی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد مقرر گردیده بود رویه های مربوط از محل حساب ارزی متقاضی یا از محل صادرات ، برای واردات کالای همراه مسافر ظرف مدت یک هفته عملیاتی و از طریق بانک مرکزی ابلاغ شود این در حالی است که تاکنون و با گذشت چند ماه از این بخشنامه تاکنون، علیرغم پیگیری‌های متعدد، بانک های عامل نتوانسته اند نسبت به  ارائه کد ۱۴ رقمی سانا برای این رویه اقدام کنند و این امر موجب رسوب کالای مدنظر در گمرک و تحمیل ضرر و زیان برای بازاریان و اصناف و کسبه منطقه شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به ضرورت حضوربانک های خصوصی در منطقه آزاد ماکو و فراهم آوردن ایتقرار شعبی از بانکهای کشورهای همسایه تاکید کرد

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو