بازدید مومنی از تمرینات تیم ملی قایقرانی در اسکله سهیلی جزیره قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان با حضور در اسکله سهیلی این جزیره با اعضا و کادر فنی تیم ملی قایقرانی کشور دیدار کرد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در ادامه بازدیدهای هفتگی خود از حوزه های مختلف، امروز ۲۶ دی ماه از روند تمرینات تیم ملی قایقرانی آب های آرام ایران که فروردین سال ۹۹ رقابت های انتخابی المپیک را پیش رو دارند و از دهم دی ماه با هدف آماده سازی اعضای تیم در این جزیره اردو زده اند، بازدید کرد.

۸ قایقران در بخش کایاک و کانو و ۲ ورزشکار پاراکانو در اردوی جزیره قشم خودشان را برای حضور در مسابقات آسیایی و انتخابی المپیک که در تایلند برگزار می شود، آماده می کنند.

مومنی و هیات همراه، همچنین از مراحل تکمیل و ساماندهی وضعیت ورودی هتل ونوس بازدید کرد و برای تسریع در بهره برداری این طرح حوزه گردشگری دستورات لازم را صادر کرد.

تیم سازمان منطقه آزاد قشم با حضور در سایت مصالح شهرک صنعتی طولا از روند فعالیت دو واحد صنعتی مستقر در این ناحیه هم دیدن کردند.

شرکت توس پارت بتن به عنوان بزرگترین واحد تولید بتن در سطح جزیره قشم که در حال حاضر زمینه اشتغالزایی مستقیم برای 57 نفر را ایجاد کرده است مورد بازدید حمیدرضا مومنی و همراهان قرار گرفت.

این شرکت سال 91 با سرمایه گذاری بالغ بر 23 میلیارد ریال در زميني به مساحت بيش از 10 هزار مترمربع افتتاح و فعالیت خود را در این‌ منطقه آزاد آغاز کرده است.

این مجموعه صنعتی با هدف تولید بتن تر و خشك در فاز نخست به بهره برداری رسید و طبق برنامه ریزی صورت گرفته در فاز دوم علاوه بر افزایش ميزان ظرفيت بتن اين كارخانه، توليد تيرچه، بلوك، قطعات پيش ساخته بتني، لوله هاي سيماني، سنگ مبدل و موارد ديگر را نيز در دستور توليدات اين شركت قرار گرفته است.

حضور و بازدید از فعالیت کارخانه تولید آجر سفال شرکت خاک زرین قشم واقع در سایت مصالح شهرک صنعتی طولا هم از بازدیدهای امروز مدیرعامل، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم بود.

این کارخانه صنعتی با سرمایه ای افزون بر 35 میلیارد ریال با فراهم کردن اشتغال مستقیم برای 50 نیروی کار مستقیم با محوریت نیروهای بومی و 120 نیروی کار غیرمستقیم از زمستان سال گذشته مجددا آغاز به کار کرده است.

این کارخانه با هدف کاهش قیمت تمام شده محصولات خود، در حال حاضر با توان تولید روزانه 160 هزار قالب خشت خام در زمینی به مساحت 2 هکتار فعالیت می کند.

شرکت خاک زرین قشم هم اینک با کوره 42 قمیر (دهانه) توان تولید 20 هزار خشت خام در هر ساعت را دارد اما به دلیل کمبود سوخت، میزان تولید این واحد صنعتی تا اندازه ای کاهش یافته است.

کمبود سوخت مورد نیاز و نبود گاز مهمترین مشکل این واحد تولیدی بود که در جریان این بازدید از سوی صاحب این واحد صنعتی اعلام شد و  در صورت انتقال مستقیم سوخت به این واحد و کاهش قیمت تمام شده آب شیرین، توان تولید محصولات این واحد و عرضه آن با قیمتی پائین تر فراهم می شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و همراهان همچنین با حضور در اسکله کاوه در جریان روند تخلیه و بارگیری یکی از کالاهای اساسی وارداتی به کشور قرار گرفتند.

در پی راه اندازی کریدور هند به جزیره قشم، کشتی  ARTABAZ به طول 210 متر و عرض 29 متر 12 هزار تن کالای اساسی را از طریق اسکله کاوه وارد این جزیره کرده که پس از طی مراحل گمرکی، محصولات وارداتی به سرزمین اصلی منتقل خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.