مسابقات قرآنی تکمیل کننده فعالیت های آموزشی منطقه آزاد ارس است

رئیس اتحادیه موسسات قرآنی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه در ارس، گفت: مسابقات قرآنی تکمیل کننده فعالیت های آموزش قرآنی در منطقه آزاد ارس است.

به گزارش فرینا، سید محمدحسین بلاغی گفت: جریان سازی در حوزه فعالیت های قرآنی و فنون و علوم قرآنی ضروری است و با برگزاری مستمر این مسابقات شاهد جریان سازی بسیار خوبی در ارس هستیم. 
بلاغی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی و مسابقات قرآنی دو بال این جریان هستند و همدیگر را تکمیل می کنند. 
وی افزود: تهییج برای پیشرفت، آموختن بیشتر و انگیزه دادن برای کار و تلاش از جمله محاسن برگزاری مسابقات قرآنی است که در نهایت به انس بیشتر با قرآن کریم منتهی می شود. 
رئیس اتحادیه موسسات قرآنی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری مستمر این مسابقات در طول 6 سال، گفت: این مدت زمان برای اینکه یک فرد خود را تا سطوح بالاتر برساند کافی است و مطمئنا در سال های آتی با معرفی نخبگان قرآنی از منطقه آزاد ارس، شاهد نتایج اصلی برگزاری این مسابقات خواهیم بود. 
بلاغی در زمینه مولفه های مثبت برگزاری مسابقات قرآنی منطقه آزاد ارس نیز گفت: این نوع برگزاری مستمر و پرمحتوا شاید تنها در چند شهر ایران قابل مشاهده باشد و از این نظر منطقه آزاد ارس در کل کشور الگو محسوب می شود. 
وی ادامه داد: مشارکت موسسات قرآنی منطقه آزاد ارس از شهرهای جلفا، خداآفرین و هادیشهر در این مسابقات چشم گیر است و شاید بتوان گفت شاهد مشارکت بیش از 90 درصدی موسسات قرآنی در این زمینه هستیم. 
رئیس اتحادیه موسسات قرآنی آذربایجان شرقی، نوآوری را یکی دیگر از نکات قابل ذکر در برگزاری این مسابقات عنوان کرد و گفت: برای نمونه بخش حکمت های نهج البلاغه در بین مسابقات برگزار شده در کشور کم نظیر است و در طول 3 سال، حکمت های مختلف نهج البلاغه به واسطه این مسابقات به شرکت کننده ها آموزش داده شده است. 
بلاغی اظهار کرد: همچنین سعی شده است تا سوره هایی از قرآن کریم در بخش های مختلف مسابقات انتخاب شوند که شامل اخلاقیات هستند و این موضوع به خاطر تاثیرگذاری بیشتر در جامعه، سیاست گذاری شده است. 
گفتنی است، ششمین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس دوم و سوم بهمن ماه 98 برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.