باسرمایه گذاری بخش خصوصی؛

مجتمع تجاری، فرهنگی،تفریحی به مساحت 22 هزار مترمربع در منطقه آزاد انزلی ایجاد می شود

در راستای سیاست های حمایتی سازمان از توسعه نظام بازارهای شفاف، ارزان قمیت، باقابلیت دسترسی سریع؛ و در جهت حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی داخلی، ایجاد یک مرکز داد و ستد کالا به منظور تکمیل حلقه های خدماتی-تفریحی حوزه گردشگری منطقه برای ماندگاری گردشگران ورودی به استان و منطقه، با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال در منطقه در دستور کار گرفته داده است.

به گزارش فرینا، براین اساس عملیات احداث مجتمع تجاری،تفریحی،فرهنگی آرش مال، به مساحت 22 هزار مترمربع در فاز تجارت و گردشگری منطقه از بهمن ماه سال گذشته از سوی شرکت انبوه سازان آرش که هم اکنون در حوزه ساخت و بهره برداری از شهرک توریستی در این منطقه مشغول به فعالیت است،آغاز شده، و ظرف دو سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این مجتمع تجاری، تفریحی، فرهنگی در زمینی به متراژ 4083 متر مربع در6 طبقه بر روی همکف با مساحت 22 هزار مترمربع ساخته می شود. در این طرح سرمایه گذاری، طبقه زیر زمین به عنوان پارکینگ مجموعه، طبقه اول، دوم و سوم به فروشگاه‌های تجاری اختصاص یافته، در طبقه چهارم یک سالن سینما با ظرفیت 800 نفر، 3 سالن سینما خانوادگی نیز با ظرفیت 150 نفر به منظور تأمین نیازهای فرهنگی و سینمایی منطقه در نظر گرفته شده، از سوی دیگر مجموعه های طبخ غذای فود کورت و وجود مکانی برای بازی کودکان و گیم نت از دیگر امکانات موجود در این طبقه می باشد. در طبقه پنجم یک سالن بزرگ تالار، رستوران و کافی شاپ با ظرفیت 1500 نفر طراحی شده و در طبقه ششم یک سالن VIP با زاویه دید 360 درجه به متراژ 85 متر مربع جهت پذیرش و پذیرایی مهمانان ویژه احداث خواهد شد.

بنابراین گزارش مجتمع تجاری، تفریحی، فرهنگی مزبور با برآورد هزینه حدود 2000 میلیارد ریال زمینه اشتغالزایی مستقیم برای  250 نفر را در دوره سه ساله ساخت مجتمع پدید می آورد و در زمان بهره برداری نیز موجبات ایجاد شغل برای 850 نفر می شود.

در ساخت این پروژه بزرگ سرمایه گذاری حوزه گردشگری که تاکنون حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، براساس شاخص های زیست محیطی و شرایط آب و هوایی منطقه از اسکلت بتنی سازه کوبیاکس استفاده شده و در عین حال از مدرن ترین سیستم های تهویه، ایمنی و آتش نشانی، شبکه فاضلاب، سیستم اگزاست و شبکه ارتباطی و اطلاعاتی روز دنیا در ساخت امکانات طرح استفاده می شود.

گفتنی است؛ هم اکنون در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی سه مجتمع تجاری-اداری با بالغ بر 2000 واحد در حال ارائه خدمات می باشند و علاوه بر سه سرمایه گذار بخش خصوصی در حال ساخت مجتمع های تجاری، خدماتی و پارکینگ طبقاتی می باشند.

سازمان منطقه آزاد انزلی بر این باور است که با توجه به روند رو به رشد مراودات مجتمع بندری کاسپین و امکانات زیرساختی ایجاد شده در حوزه گردشگری در این منطقه؛ زمینه توسعه فعالیت های بازرگانی، تولیدی، خدماتی و گردشگری بهمراه داشته است؛ برهمین اساس ساخت و بهره برداری از مجتمع های خدماتی، تفریحی و فرهنگی نقش موثری در ایجاد ظرفیت های جدید برای جذب و ماندگاری گردشگر در سطح استان و منطقه را خواهد داشت، موضوعی که باعث افزایش مشاغل بومی-محلی مرتبط با صنعت گردشگری خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو