اوسط هاشمی:

اولویت مهارت‌آموزی در مناطق آزاد با جوامع محلی است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، انگیزه این تفاهم‌نامه را نقش دروازه‌داری مناطق آزاد در روابط بین‌الملل عنوان کرد و گفت: علاوه بر اینکه این تفاهم‌نامه رسالت ایجاد زمینه مهارتی برای استفاده حداکثری در مناطق دریایی و ساحلی دارد در سرزمین اصلی نیز ماموریت‌هایی برای توسعه سطح مهارت فعلی در مناطق ویژه اقتصادی در نظر گرفته شده است.

به گزارش فرینا، علی اوسط هاشمی در مراسم امضای «تفاهم نامه توانمندسازی منابع انسانی» میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزادتجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه پیشرفت بر پایه توسعه انسانی است و سایر منابع عناصری برای پیشرفت هستند، تصریح کرد: محور توسعه، انسان است. اگر انسان دارای مهارت و توانمندی باشد، در هر مقطع تحصیلی می‌توان این توانایی را در جهت پیشرفت کشور به کار گرفت. 
اوسط هاشمی ادامه داد: مناطق آزاد از پتانسیل بالایی برخوردار هستند و در نقطه جمعیتی‌ای مستقر است که می‌توان از کارت شهروندی این مناطق و مزیت‌هایش بهره مند شود. هیچ شهروند ساکنی در این مناطق نباید بی‌مهارت باشد. یک نگاه بلندمدت لازم است تا شعار هر ایرانی یک مهارت را محقق کنیم. این یک نگاه وسیع حکومتی و ملی را می‌طلبد.
وی تصریح کرد: می‌توانیم در نگاه خودمان این مطالبه را به جد مطرح کنیم. تمام مناطق آزاد در کشور ما سرشار از رویش و زایش است و کشور ما جزو نادر کشورهایی است که 15 کشور همسایه دارد.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به لزوم رقابت‌زا کردن صنایع و اقتصاد در کشور گفت: رقابت‌زا نمودن محصولات بر پایه دانایی کار و به نوعی به رخ کشاندن مهارت در جهت اعلام به کشورهای دیگر برای حضور در کشور ما برای توسعه مناطق مهارتی اهمیت زیادی دارد.
اوسط هاشمی به مزیت عدم اخذ روادید در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: امید است که هیچ کارآفرین سرمایه‌گذار و واحد صنعتی در تنگنای فقدان نیروی ماهر به سر نبرد و وقتی اعلام نیاز می‌کند، به جهت نوع جهت گیری‌های کلان، نیروی کار ماهر در اختیارش قرار گیرد.
وی افزود: بنا به تقاضای مدیران مناطق آزاد می‌توانیم کارگاه‌هایمان به گونه‌ای که برد ملی داشته باشد به‌روز کنیم. در مناطق آزاد این آمادگی را با خلق فرصت‌های تکنولوژیکِ نو خواهیم داشت تا هر کشوری و مدیری بخواهد نیروی ماهر را تامین کنیم. این در حالی است که پنجشنبه گذشته تفاهم‌نامه‌ای با اروند در منطقه خرمشهر در این راستا منعقد شد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: متاسفانه تاکنون بر پایه مهارت، ورود فعالی در مناطق مرزی و محلی نداشته‌ایم و باید بر این مسئله تاکید کنیم. نباید سرمایه اجتماعی نهفته در مناطق مرزی را دست‌کم بگیریم. 
اوسط هاشمی با اشاره به اینکه باید اولویت کار مهارت‌آموزی در مناطق محلی باشد، تصریح کرد: به خصوص مناطق ساحلی زمینه زیادی برای تمرکز دارد. بنابراین اهم تلاش ما اولویت دادن به نیروهای محلی در بحث مهارت‌آموزی است.
گفتنی است؛ «تفاهم نامه توانمندسازی منابع انسانی» امروز دوشنبه (30 دی ماه) با حضور «محمدرضا رستمی» معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی و «علی اوسط هاشمی» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به امضاء رسید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو