راه اندازی نخستین شعبه غواصی NDL روسیه در قشم

نماینده سازمان لیگ ملی (غواصی ـ روسیه NDL) در دیدار با حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی نخستین نمایندگی این سازمان در ایران به صورت رسمی و قانونی در جزیره قشم ابراز خرسندی کرد.

به گزارش فرینا، یان آرشُو در این دیدار با اشاره به موقعیت خوب قشم در حوزه غواصی، اعلام کرد: بسیار خرسندم که با حمایت شما نخستین نمایندگی NDL در کشور ایران در جزیره قشم راه اندازی شده است.
وی، با ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان در کشورهای مختلف جهان از جمله در شماری از کشورهای حاشیه خلیج فارس، افزود: مدارس غواصی موجود در قشم نشان از ظرفیت خوب این منطقه در حوزه ورزش های دریایی به ویژه غواصی دارد.
نماینده سازمان لیگ ملی غواصی ـ روسیه اظهار داشت: راه اندازی این نمایندگی در قشم به حوزه توسعه گردشگری ـ ورزشی این جزیره با کشورهایی که دارای نمایندگی از NDL هستند، کمک خواهد کرد.
آرشُو با اعلام اینکه نمایشگاه غواصی مسکو از 6 تا 9 فوریه (17 تا 20 بهمن ماه) برگزار می شود، افزود: در غرفه اصلی این رویداد ورزشی جاذبه های منحصر بفرد جزیره قشم با هدف جذب گردشگران برای سفر به این منطقه معرفی خواهد شد. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این دیدار، اظهارداشت: غواصی از جمله ورزش هایی است که در حین انجام آن، می توان با دنیایی از زیبایی های زیر آب آشنا شد.
حمیدرضا مومنی از ورزش به عنوان راهکاری در راستای تندرستی فرد ورزشکار و تقویت روحیه وی برای موفقیت در فعالیت های مختلف نام برد و افزود: موقعیت جزیره قشم ایجاب می کند که به ورزش در همه حوزه ها به ویژه ورزش های آبی توجه شود.
وی ادامه داد: باشگاه فرهنگی ـ ورزشی مدرسه غواصی قشم یکی از بهترین مدارس غواصی است که می توان در آن دوره های مختلف این ورزش را برگزار کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین اظهار کرد: برای سفر به قشم نیازی به ویزا نیست و همه مراحل قانونی برای گردشگران و ورزشکاران در فرودگاه بین المللی این منطقه انجام می شود.
شایان ذکر است؛ سازمان لیگ ملی غواصی ـ روسیه NDL) ) سال ۲۰۰۳ در کشور روسیه تاسیس شد و نخستین دفتر نمایندگی این موسسه در ایران نیز با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این جزیره راه اندازی شد. 
راه اندازی نمایندگی NDL در باشگاه فرهنگی ـ ورزشی مدرسه غواصی قشم که با تلاش مدیر ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم محقق شده است، موجب می شود تا از این پس دوره های مختلف غواصی در سطح بین المللی در طول سال با حضور علاقمندان از ایران و کشورهای مختلف در این مدرسه غواصی برگزار می شود. 
جلیل حقگویان مدیر ورزش و جوانان این سازمان، سمیه شهبازیان بازرس و مشاور معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، علی سرخوش نماینده سازمان لیگ ملی غواصی ـ روسیه در ایران و علی اکبر حاج محمدی مدیر باشگاه فرهنگی ـ ورزشی مدرسه غواصی قشم در دیدار روز گذشته یان آرشُو با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو