حضور 70 موسسه دانش بنیان در نمایشگاه انرژی کیش

حضور ۷۰ موسسه دانش بنیان و شتابدهنده تولید در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش از ویژگی ها و شاخصه های این نمایشگاه است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش با حضور سازندگان و متخصصان صنعت نفت ایران با مشارکت بیش از ۱۴۰ شرکت داخلی و نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان، دست اندرکارا  صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، برق و انرژی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش برپا شده که به گفته معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد نیمی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه را موسسه های دانش بنیان و شتاب دهنده تولید تشکیل می دهند.  
ناصر آخوندی در گفتگو با ایرنا، مهمترین رویکرد شانزدهمین نمایشگاه انرژی کیش را تقویت موسسه های دانش بنیان اعلام کرد و افزود: طبق بازدیدهای انجام شده، اکثر شرکت کنندگان در این نمایشگاه را موسسه های دانش بنیانی تشکل می دهند که کالاها و محصولات راهبردی و صادراتی تولید می کنند و این روند نشان می دهد که سیاستگذاری سازمان منطقه در حال تقویت است. 
آخوندی، صادرات محوری، تولید براساس نیاز داخلی و بازار خارجی، رونق تولید، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه، بهره وری از توانمندیهای داخلی، ارزآوری و مقابله با تحریمهای ظالمانه را  از اهداف رویکرد به تقویت شرکت های دانش بینان ذکر کرد و افزود: در اجرای این راهبرد سازمان منطقه آزاد تسهیلاتی ویژه را برای فعالیت موسسه های دانش بنیان فراهم کرد ه است و از فعالیت این شرکت ها در کیش استقبال می کند. 
وی، فراهم بودن امکانات برای فعالیت ۸۰ موسسه دانش بنیان و ۴۰ شتاب دهنده تولید در کیش را از جمله اقدام های انجام شده و تسهیلات در نظر گرفته برای پذیرش و فعالیت اینگونه موسسه ها اعلام کرد و افزود: ارائه تسهیلات ویژه شامل نگرفتن اجاره بها در اولین سال فعالیت، مساعدت مالی، و در اختیار گذاشتن فضای کارگاهی برای موسسه های به تولید رسیده از جمله مساعدت هایی است که در این زمینه صورت می گیرد. 
 معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: در قالب این تسهیلات، سالنی به وسعت ۳ هزار متر در یکی از شهرک های صنعتی کیش، طراحی، بخش بندی و آماده ارائه به موسسه های دانش بنیان است. 
 معاون اقتصادی منطقه آزاد کیش در پایان از مجموعه موسسه ها و شرکت های دانش بنیان شرکت کننده در نمایشگاه انرژی دعوت کرد تا در مرکز نوآوری و دانش بنیان منطقه آزاد کیش حضور یابند.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش، شامگاه دوشنبه با رویکرد معرفی ظرفیت‌های داخلی و راهکارهای مقابله با آثار تحریم‌ در صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی ایران با حضور ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه ­گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، مسئولان و مدیران معاونت اقتصادی،حوزه های مختلف مجموعه سازمان، محسن مظلوم فارسی مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران،محمد رضا پدیدار رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با حمایت وزارت نفت و نیرو، در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش گشایش یافت. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو