فرهاد دژپسند؛

رسوب مواد اولیه، كالای سرمایه‌ای و مصرفی در گمركات كشور بسیار ناچیز است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان جلسه با نمایندگان‌کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار داشت: یکسری از کالا‌ها با ثبت سفارش وارد گمرک کشور شده که به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت، امکان ترخیص آنها وجود ندارد و این موضوع ربطی به عملکرد گمرک ندارد.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، فرهاد دژپسند در پاسخ به سؤالی مبنی بر دپوی مواد اولیه در گمرک جمهوری اسلامی، با بیان اینکه، تجمیع کالا و مواد، قبل از اظهارنامه گمرکی، دپو تلقی نمی‌شود، اظهار داشت: رسوب مواد اولیه، کالای سرمایه‌ای و مصرفی در گمرکات کشور بسیار ناچیز است.
دژپسند ادامه داد: یکسری از کالا‌ها با ثبت سفارش وارد گمرک کشور شده که به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت، امکان ترخیص آنها وجود ندارد و این موضوع ربطی به عملکرد گمرک ندارد.
وی با اشاره به اینکه این محدودیت‌ها باعث شده تا ۱۴۰۰ قلم کالا در گمرک باقی بماند و ترخیص نشود تصریح کرد: از این تعداد کالا، مهلت برخی از آن‌ها به اتمام رسیده و برخی دیگر جزو کالا‌های لوکس هستند که قابل ترخیص نیستند و در این ارتباط، نامه‌ای به دولت ارسال کردیم تا این دسته از کالا‌ها، حذف، معدوم و یا در قالب اموال تملیکی بفروش برسند.
وزیر اقتصاد افزود: در این نامه از دولت خواستیم، سایر کالا‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه، بررسی شده و در صورت لزوم به بازار عرضه شوند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو