به مناسبت دهه مبارک فجر؛

بهره برداری از طرح‌های برق‌رسانی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

همزمان با ایام الله دهه فجر ظهر امروز طی آئینی، پست ها و خطوط برق (شرکت غدیر انرژی لامرد) با مجموع اعتباری بالغ بر 5750 میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به بهره برداری رسید.

به گزارش فرینا، در دهه مبارک فجر با هدف تامین برق پایدار برای صنایع در حال احداث منطقه ویژه اقتصادی لامرد، پست ۴۰۰/۲۳۰ (کیلوولت) واقع در این سایت انرژی بر لامرد به بهره برداری رسمی رسید.  
پست ۴۰۰/۲۳۰ (کیلوولت) واقع در سایت انرژی بر لامرد شامل دو ترانسفورماتور ۶۰۰ مگاولت آمپری می باشد که دو خط انتقال برق با ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت جهت اتصال این پست به شبکه سراسری برق پیش بینی شده است.
همچنین خط انتقال 400 (کیلوولت) به طول 11 کیلومتر منشعب از شبکه سراسری عسلویه ـ لامرد به پست 400 (کیلوولت) و خط انتقال دو مداره 230 (کیلوولت) متصل شده به کارخانه آلومینیوم جنوب (به طول 700 متر) از جمله طرح هایی بود که امروز افتتاح شد. 
شایان ذکر است؛ شرکت غدیر انرژی لامرد برای پایداری برق کارخانه آلومینیوم جنوب و دیگر صنایع، عملیات اجرایی خط انتقال دو مداره ۴۰۰ (کیلوولت) منشعب از شبکه سراسری عسلویه-خنج (فسا) به طول ۳۵ کیلومتر را در دست اجرا دارد. همچنین توسعه کلید خانه پست 400 (کیلوولت) از دیگر طرح های در دست اجرا در این منطقه است.  
با توجه به طراحی صنایع انرژی بر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد،تامین برق مورد نیاز طی سال های اخیر در دستور کار قرار گرفته است
در حال حاضر با تامین برق در منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز کارخانه آلومینیوم جنوب به مرحله تولید رسیده است.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در فاصله ۳۷۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو