با حضور مشاور رییس جمهور؛

شرکت کیمیا اروند جنوب به بهره برداری رسید / 9

در ادامه سفر مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منطقه آزاد اروند، شرکت کیمیا اروند جنوب به بهره برداری رسید.

به گزارش فرینا، کارخانه تولید کامپاند گرانول (پی وی سی) از دیگر پروژه هایی بود که در سومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور مرتضی بانک افتتاح شد.
این کارخانه تولیدی با سرمایه گذاری خارجی 2/8 میلیون دلاری در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند احداث شده و ظرفیت تولید سالیانه 5 هزار تن و اشتغال زایی 55 نفر را به همراه دارد، که 15 نفر به صورت مستقیم و 45 نفر به صورت غیر مستقیم در این واحد تولیدی فعالیت می کنند.
محصولات تولیدی در این واحد صنعتی از منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
با توجه به اهمیت سرمایه گذاری خارجی در تراز تجاری و توسعه اقتصادی، حمایت سازمان منطقه آزاد اروند از سرمایه گذار خارجی از مهم ترین شاخص ها و اولویت های این سازمان است .
به همین منظور طرح سرمایه گذاری اتباع عراقی در منطقه آزاد اروند در خصوص تولید کامپاند و گرانول پلیمری بر پایه pvc  بوده که به تصویب سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران ـ وزارت اقتصاد و دارایی رسیده است. 
به گزارش فرینا، «جعفر آهنگران» معاون برنامه ریزی، «مجید صفدری» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و «هانی صباغان» سرپرست حوزه دبیر وی را در این سفر همراهی می کنند.
گفتنی است؛ منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع شده است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جادهای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.