بیانیه دبیر نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند

متن بیانیه دبیر نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند در آیین اختتامیه این جشنواره به شرح ذیل است: هر چند که اتفاقات ناخوشایند ۹۸ کاممان را تلخ کرده است اما امروز و در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب به پشتوانه خون شهدا و جوانان غیور این مرز و بوم به سوی  آینده ای بهتر گام برمی داریم.

در ابتدا باید بگویم اگر اسماعیل زمانی و نگاه مثبت ایشان در راس هیات مدیره ای که همیشه همراه ما و حامیان رسانه ها هستند، نبود نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند انجام نمی شد.

بنا به درخواست های مکرر اهالی رسانه در این چند سالی که بنده در مدیریت روابط عمومی هستم و ضرورتی که در شرایط حساس فعلی بر نقش موثر رسانه ها احساس می شد با همکاری و همدلی سرکار خانم کسرایی مدیرکل محترم روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد قدم در این راهی که امروز به پایان نخستین دوره آن رسیده ایم، نهادم.

مهترین اولویت سازمان درحوزه رسانه به عنوان پل ارتباطی با افکار عمومی این است. که اطلاع رسانی در حوزه های مختلف اجرایی دستگاههای حاکمیتی را جز حقوق عامه مردم و حق الناس میداند. ودر این راستا نیز با بر گزاری بیش از ده نشست خبری و حضور دررسانه ملی سعی نموده بخشی ازاین خلارا در حوزه تبینی پرنماید. سنجش توان رسانه ها در بخش های مختلف، ارتقای توانمندی اهالی رسانه ، گام نهادن در راستای افزایش سواد رسانه ای، تمرکز برنقش موثر مناطق آزاد اقتصادی و تجاری و ایجاد تعامل دو سویه میان مدیران و رسانه ها از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره برای ما بود.

با الطفات جناب آقای طمیمیان معاونت محترم فرهنگی و دوست خوبم جناب آقای قنواتی مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند بنده به عنوان دبیر نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه اروندانتخاب و امروز در محضر مشاور محترم رئیس جمهور، دبیرشورایعالی مناطق آزاد و شما عزیزان گزارشی را از روند این جشنواره ارائه می کنم.

بعد از رونمایی از پوستر جشنواره در روز خبرنگار امسال،  فراخوان ارسال آثار در سطح وسیعی منتشر و بعد از آن  ۳۴۳ اثر در ۳ بخش ملی، ویژه و استانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

مرحله داوری آثار تحت نظر اساتید برجسته آقایان محمود مختاریان، علی اکبر قاضی زاده، مهرزاد خلیلی، علیرضا کتابدار و فریدون صدیقی در دی ماه سال جاری به پایان رسید و امروز هم برگزیدگان در این مراسم اعلام خواهند شد.

برگزاری کارگاه های آموزشی جناب آقای افشین داور پناه معاون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی و  جناب آقای محمود مختاریان استاد روزنامه نگاری، پژوهشگر و گرافیک و صفحه آرای نام آشنا ی این عرصه و نمایشگاه مطبوعات و رسانه  برنامه هایی بود که در خلال این جشنواره باز هم بنا بر هدفی که در ابتدا عرض نمودم انجام گردید .

کم و کاستی ها این جشنواره را به حساب نوپا بودن آن و لطفش را به گرمای وجودتان بدانید.

قطعا با توجه به پشتوانه ای همچون هیات مدیره و معاونین سازمان منطقه آزاد اروند چراغ این جشنواره در سال های آتی خاموش نخواهد شد و با خواست و همت همگی مان بهتر وتخصصی تر تداوم خواهد یافت.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو