اظهارات دکتر دژپسند در نشست خبری با رسانه های گروهی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر:

رشد نیم درصدی اقتصاد (بدون نفت) كشور درشش ماهه اول امسال

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست خبری با رسانه های گروهی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر اطهار داشت: به رغم همه تنگناها، درشش ماهه اول امسال شاهد رشد نیم درصدی اقتصاد(بدون نفت)کشور هستیم.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در این نشست خبری که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شد، طی سخنانی از پرداخت ۷۰۰ هزار میلیارد تومان، تسهیلات بانک از سوی نظام بانکی در سال گذشته خبر داد و گفت: انتظار می رود این رقم تا انتهای سال جاری به ۸۰۰ هزار میلیارد تومان نیز برسد.

دژپسند اظهار داشت: بحث دیجیتالیزه شدن بانک ها از سوی معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد به آنها ابلاغ شده و در کنار آن؛ بحث حاکمیت شرکتی نیز بطور جد دنبال می شود.

وی افزود: اجرایی شدن پروژه "امید شهر" که امروز در راستای مولد سازی دارایی ها بین بانک مسکن و سپه امضاء شد، می تواند اهرمی جدی برای پیش راندن بخش های دیگر اقتصاد شود و این کار در زمینه های دیگر نیز تداوم خواهد یافت.

وزیر اقتصاد افزود: با پیشبرد برنامه های خزانه داری الکترونیک، در حال حاضر نه تنها، چک کاغذی صادر نمی شود، بلکه حتی نیازی به مراجعه حضوری نمایندگان دستگاه ها در محل خزانه وجود ندارد.

دژپسند تاکید کرد: کسب رتبه نخست وزارت اقتصاد در بحث تبادل اطلاعات در دولت الکترونیک بین دستگاه های اجرایی کشور، نشان می دهد که عزم ما در هوشمند سازی اقتصاد، بسیار جدی است.

وی خاطر نشان کرد: به رغم همه تنگناها، درشش ماهه اول امسال شاهد رشد نیم درصدی اقتصاد(بدون نفت)کشور هستیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده، امروز درآمدهای مالیاتی به مرحله ای رسید که بخش قابل توجهی از هزینه های دولت را پوشش می دهد، گفت: در کنار این، از عرضه اوراق و روشهای دیگری نیز بهره مند شدیم.

دژپسند تاکید کرد: مالیات تنها ابزار تأمین مالی نیست، بلکه ابزاری برای سیاستگذاری جهت رشد اقتصادی و برقراری عدالت است.

وی با اشاره به اینکه برای تحرک بیشتر اقتصاد، خصوصی سازی را به معنای واقعی باید انجام داد، تاکید کرد: بهترین حالت خصوصی سازی شفاف، واگذاری در بازار سرمایه است چرا که قیمت بصورت رقابتی و آشکار انجام می شود.

وزیر اقتصاد همچنین با بیان اینکه در دولت دوازدهم ۱۰۰ درصد واگذاری های بصورت واقعی بوده است، خاطرنشان کرد: تاکید وزارت اقتصاد بر واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی و تعاونی در راستای مردمی کردن اقتصاد است.

دژپسند گفت: خرسندیم که خوشبختانه تا امروز در بازپرداخت وجوه اوراق و سود آنها تاکنون با تاخیر مواجه نبوده ایم و اعتبار اسناد خزانه در بازار اوراق بسیار خوش درخشید.

وی تاکید کرد: به رغم کاهش درآمد های ارزی کشور در شرایط فعلی، حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب تا نیمه بهمن سال ۱۳۹۸ ، با ۵۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، معادل ۴/۵ میلیارد دلار بوده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه استقبال معنی دار دارندگان نقدینگی از بازار سرمایه، این امیدواری را بوجود آورده است که به بتوان از ظرفیت‌های این بازار به عنوان کریدور مهم و مطمئن برای تامین مالی بنگاه ها بیشتر استفاده کرد، اظهار داشت: تصور کنید اگر سیاست گذاری های مناسب از سوی وزارت اقتصاد انجام نمی شد و رقم های کلانی که در حال حاضر در بازار سرمایه جذب می شود، به سمت بازار های دیگر می رفت چه آسیب های جدی می توانست به سایر بازارها وارد نماید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو