استفاده از توانمندی های ارس برای تحقق اهداف همکاری با اوراسیا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بر توانمندی این منطقه آزاد برای فراهم کردن زمینه موفقیت همکاری کشورمان با اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکید کرد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در پانل تخصصی همایش «مناطق آزاد و توسعه همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه با محوریت صادرات ـ ترانزیت و اوراسیا» گفت: ظرفیت ها و مزیت های فراوان ارس در عرصه های مختلف می تواند زمینه موفقیت کشورمان در دستیابی به مفاد موافقتنامۀ مبادله شده با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را فراهم کند.

نریمان به اقدامات صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد ارس برای اجرایی شدن موافقنامه بین ایران و اتحادیه اوراسیا، گفت: ارس و مرکز آن یعنی جلفا در صده های دور مرکز ترانزیت و حمل و نقل ایران بوده است و ما در ارس به دنبال احیای این مزیت مهم هستیم.

وی با یادآوری اینکه تنها مرز زمینی مشترک ایران و اتحادیه اوراسیا در زون نوردوز منطقه آزاد ارس واقع شده است، گفت: نوردوز با در نظر گرفتن این موقعیت ممتاز و در چارچوب دیپلماسی حمل و نقل، می تواند به مرکز ترانزیت زمینی و هاب لجستیک زمینی ایران ـ اوراسیا تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس همچنین به اظهارات وزیر نیرو و رئیس طرف ایرانی کمیسیون‌های مشترک همکاری تجاری و اقتصادی ایران با روسیه و ارمنستان مبنی بر لزوم شناساندن مزیت های همکاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نهادینه شدن اهمیت این همکاری در افکار عمومی اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد ارس برای تحقق این مطالبه، پیشرو بوده است و در این زمینه به تازگی میزبان هیات 23 نفرۀ رسانه ای از شبکه های رادیویی و تلویزیونی و همچنین رسانه های مکتوب و مجازی ارمنستان بودیم.

نریمان در ادامه به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت قدرتمندتر شدن اقتصاد ایران اشاره کرد و افزود: عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دیگر اتحادیه های منطقه ای یکی از راهکارهای قدرتمندتر شدن اقتصاد کشور است.

وی همچنین گفت: تلاش می کنیم با همکاری دیگر مناطق آزاد کشور، کنسرسیوم های توانمند تولیدی را ایجاد کنیم و با حمایت جدی از این کنسرسیوم ها، در مسیری که مقام معظم رهبری تبیین فرموده اند، حرکت کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان، با بی بدیل خواندن فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس، از فعالان اقتصادی داخلی و سرمایه گذاران خارجی برای حضور در این منطقه آزاد دعوت کرد.

همایش «مناطق آزاد، ویژه و توسعه همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه با محوریت صادرات ـ ترانزیت و اوراسیا» به مدت دوروز در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما در تهران برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو