با حضور مشاور رئیس‌جمهور؛

قطعه یک بزرگراه مرکزی قشم افتتاح شد / 4

قطعه یک بزرگراه مرکزی قشم با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه شهرستان قشم به همراه جمعی از معاونین و مدیران سازمان و شهرستان افتتاح شد.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک امروز یک‌شنبه 20 بهمن ماه قطعه یک بزرگراه مرکزی قشم را افتتاح کرد.

قطعه یک بزرگراه مرکزی با اعتباری بالغ بر 317 میلیارد ریال، حدفاصل میدان درگهان تا سه‌راهی دیرستان را به طول 10 کیلومتر و عرض 11.5 متر به هم متصل می‌کند.

بزرگراه مرکزی قشم در سه فاز به طول 30 کیلومتر، دارای دو باند رفت‌وبرگشت هریک به عرض 11.5متر است که فرودگاه بین‌المللی قشم را به روستای گیاهدان وصل خواهد کرد.

عملیات ساخت قطعه یک این بزرگراه به طول 10 کیلومتر از میدان درگهان تا سه‌راهی دیرستان در سه فاز زیرسازی، آسفالت و انجام خط‌کشی، نصب گاردریل و علائم ترافیکی به انجام رسیده است.

توسعه عمرانی پیش‌نیاز دستیابی به توسعه پایدار  است و بر همین اساس از سال 1394 و منطبق باسیاست‌های اجرایی حمیدرضا مومنی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، نهضت آسفالت در راستای ارتقای کیفیت خدمات به قشموندان و گردشگران آغاز شده و تاکنون در دو فاز، آسفالت راه‌های درون‌شهری و برون‌شهری به اجرا درآمده است.

حاصل این تدابیر و سیاست‌های توسعه‌ای در سطح جزیره، آسفالت  بیش از 200 هزار مترمربع معابر درون‌شهری و احداث دو بزرگراه مرکزی و خلیج‌فارس با هدف تسهیل تردد درراه‌های ساحل شمالی و مرکز  جزیره قشم بوده است که ارتقای سطح تردد، کاهش تصادفات در مسیرهای جاده‌ای و رضایتمندی قشموندان و کاهش آلودگی‌های تنفسی ناشی از گرد و خاک را به همراه داشته است.

شرکت در مراسم افتتاح 4 طرح تولیدی، 3 طرح گردشگری و تفریحی، 8 طرح عمرانی و یک طرح خدماتی به مناسبت دهه مبارک فجر، از برنامه‌های سفر مرتضی بانک به قشم است.

گفتنی است، دکتر بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور جهت بازدید از پروژه‌های دهه مبارک فجر منطقه آزاد قشم، صبح روز یک‌شنبه 20 بهمن ماه با استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان از طریق فرودگاه بین‌المللی قشم وارد این منطقه آزاد شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو