اظهارات وزیر اقتصاد در سومین نشست هم اندیشی صاحبنظران جوان اقتصادی:

 مولد سازی دارایی های دولت، مجموعه دارایی های قوای مختلف كشور را شامل می شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سومین نشست هم اندیشی صاحبنظران جوان اقتصادی، با موضوع مولد سازی دارایی های دولت، اظهار داشت: پروژه مولد سازی دارایی های دولت در سال ۱۳۹۴ بعنوان يكي از پروژه های وزارت اقتصاد در راستاي تحقق اهداف سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتی، تصويب شد و از ابتداي سال ١٣٩٥ در دست اجرا است.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند با بیان این مطلب در این جلسه که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: مولد سازی دارایی های دولت جوانب مختلفی دارد که از جمله آنها حاکمیت انضباط مالی در هزینه های دولت و تقویت كارايي و اثربخشي دارایی های دولت مي باشد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: مولد سازی دارایی های دولت، مجموعه دارایی های قوای مختلف کشور را شامل می شود.

دژپسند با اعلام اینکه لایحه "مولد سازی دارایی های دولت" در وزارت اقتصاد در دست تدوین است ‌‌و امیدواریم این لایحه تا پایان سال جاری تقدیم هیأت دولت شود، گفت: از اقتصاد دانان و صاحب نظران درخواست می شود نظرات مشورتی خود را در خصوص این لایحه از طریق شبکه تعاملی تحلیلگران  جوان اقتصاد ایران (اکونت) به وزارت اقتصاد ارسال کنند.

وزیر اقتصاد یادآور شد: بر اين باوريم، همان طور که واگذاری اموال دولت با هدف مولد سازي آنها، حتما باید در فضایی شفاف و کاملا رقابتی صورت گیرد، ارزیابی و قیمت گذاری دارایی های دولت نیز باید بصورت رقابتی انجام شود.

دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برگزاری جلسات با صاحبنظران جوان اقتصادی و فعالیت شبکه تعاملی تحلیلگران جوان اقتصادی، جلساتی دوسویه و  در راستای استفاده از ظرفیت های نخبگان جوان کشور برای غنای سیاست گذاری های اقتصادی است.

وی افزود: از مشارکت جدی صاحبنظران جوان در چند ماهه اخیر و ارائه انتقادات، نظرات و پیشنهادات کارساز و تاثیر گذار آنان در جریان سیاست گذاری و تصمیم سازی های معاونت های مختلف وزارت اقتصاد، قدر دانی می نمایم و‌ امیدوارم این روند با تعاملي موثرتر، به صورت  جدی تر تداوم یابد

وزیر اقتصاد گفت: از فعالیت های اصحاب رسانه بویژه رسانه ملی بابت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی خوبی که تا کنون‌ از محتوای اینگونه جلسات هم اندیشی داشته اند، تشکر می نمایم.

وی افزود: بی گمان بدون همکاری و همیاری اصحاب رسانه، نمي توان در فرهنگ سازی، هم اندیشی، و استفاده از ظرفیت های نخبگی در سیاست گذاری های اقتصادی به طور کامل به موفقیت دست یافت.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه، براي قطع اتصال دولت به درآمدهای نفتی، بايد در ساختار بودجه كل كشور و درآمد های دولت، تحول اساسی ایجاد کرد، یاآور شد: علاوه بر اينها یکی از مهم ترین اقدامات، نظارت مالی بر هزینه هاي دولت است که به بهبود ساختار هزینه ای کشور کمک کرده و مي تواند نیاز به منابع نفتی را به حداقل برساند.

دژپسند "پروژه اميد شهر " را به عنوان يك نمونه از مولد سازي دارايي های راکد دولتی معرفی کرد و گفت: براي مولد سازی دارایی های بانك سپه، موضوع از سوی وزارت اقتصاد مورد اقدام و پيگيري قرار گرفت و تفاهم نامه  "پروژه امید شهر " در هفته گذشته، میان بانک سپه به عنوان مالک زمین و  بانک مسکن به عنوان تأمین كننده مالی طرح و مجری پروژه به امضا رسيد.

وی افزود: بديهي است كه اجراي اين پروژه موجب ایجاد تقاضای قابل توجه براي صنایع مرتبط با ساخت مسكن مي شود و از طرف ديگر، عرضه مسكن  را افزايش مي دهد.

وزیر اقتصاد یادآور شد: در مورد ويژگي هاي اين پروژه، اقدامات بعمل آمده و نحوه اجراي آن اطلاع رساني خواهد شد.

دژپسند در ادامه گفت: ما با بکارگیری ابتکار بخشودگی کامل جرایم معوقات مالیاتی در هفت ماهه اول سالجاری (و با درصد های کمتر بخشودگي در ماه هاي بعدي تا به امروز)، ضمن تأمین بخش قابل توجهی از منابع دولت از این طریق، دغدغه های بخش خصوصی بابت مالیات معوق را نیز مرتفع کردیم تا با فراغ بال بیشتر به فعالیت های تولیدی و تجارتی خود بپردازند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.