با حضور مشاور رییس جمهور؛

شرکت شهاب نقره‌ای قشم با حضور بانک افتتاح شد / 10

شرکت شهاب نقره‌ای قشم با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه شهرستان قشم و جمعی از معاونین و مدیران سازمان و شهرستان افتتاح شد.

به گزارش فرینا، امروز یک‌شنبه 20 بهمن‌ ماه، مرتضی بانک، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، شرکت شهاب نقره‌ای قشم با فعالیت در زمینه فرآوری ماهی خشک را افتتاح کرد.

این شرکت با سرمایه‌ای بالغ‌بر 45 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی علاوه بر اشتغالزایی برای 20 نیروی بومی، به ایجاد ارزش افزوده در صنعت فرآوری ماهی خشک قشم کمک کرده است.

شرکت شهاب نقره‌ای قشم در حوزه فرآوری ماهی و میگوی خشک، توانسته این محصول را برای ورود به چرخه غذای انسانی آماده کرده و آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از تولید این فرآورده را کاهش دهد.

در فرآیند به کار گرفته شده توسط این شرکت، ساردین ماهیان و میگوهای صید شده به مدت 3 تا 5 دقیقه در آبی با دمای 98 درجه جوشانده می‌شوند. این عمل با از بین بردن آنزیم‌های فعال و آلودگی‌های موجود، جلوی تولید و انتشار بوی نامطبوع در مرحله خشک کردن را می‌گیرد.

ماهی و میگوی جوشانده شده به‌صورت کاملا مکانیزه به دستگاه‌های خشک‌کن منتقل شده و پس از ماندگاری 5 ساعته در این دستگاه، بسته‌بندی‌شده و به انباری با دمای 18 درجه سانتی گراد منتقل می‌شوند تا برای صادرات به خارج از کشور آماده شوند.

ظرفیت تولید این شرکت با برند "شهاب نقره‌ای قشم"،روزانه چهار تُن ماهی خشک است که محصول تولید شده وارد چرخه صادرات و ارزآوری کشور خواهد شد.

سازمان منطقه آزاد قشم در دوره دولت تدبیر و امید با سیاست‌گذاری‌های علمی و معرفی توانمندی‌های این منطقه در بخش شیلاتی موفق به ایجاد اتفاقات بسیار ارزشمند در حوزه صنعت شیلاتی جزیره شده است که از آن جمله می‌توان به تغییر روش تولید ماهی خُشک از سیستم سُنتی بهروش‌های صنعتی و بهداشتی، همچنین تغییر پرورش سنتی میگو به شیوه متراکم و فوق متراکم می‌باشد.

شرکت در مراسم افتتاح 4 طرح تولیدی، 3 طرح گردشگری و تفریحی، 8 طرح عمرانی و یک طرح خدماتی به مناسبت دهه مبارک فجر، از برنامه‌های سفر مرتضی بانک به قشم است.

گفتنی است، مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور جهت بازدید از پروژه‌های دهه مبارک فجر منطقه آزاد قشم، صبح روز یک‌شنبه 20 بهمن ماه با استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه شهرستان قشم و جمعی از معاونان و مدیران سازمان از طریق فرودگاه بین‌المللی قشم وارد این منطقه آزاد شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو