با حضور مشاور رییس جمهور؛

دو کانال جمع آوری آب های سطحی قشم به بهره برداری رسید / 18

دو کانال جمع آوری آب های سطحی شهر قشم با اعتبار 62 میلیارد و 800 میلیون ریالی همزمان با ایام الله دهه فجر همزمان و با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه به بهره برداری رسید.

به گزارش فرینا، امروز یک‌شنبه 20 بهمن ماه در هم‌زمانی با ایام‌الله دهه فجر، کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی چهارراه رسالت تا چهارراه فلسطین و سایت سمن شهر قشم با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه به بهره‌برداری رسید.
پروژه  ایمن‌سازی محله‌های چابهار و دوحه با 26 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار، آب‌های سطحی سرریز شده شهرک‌های نریمان، الهیه و سام و زال را از طریق حفر و جانمایی کانالی به طول 490 متر در ابعاد 100 در 120 سانتی‌متر، در مسیر چهارراه رسالت به سمت چهارراه فلسطین به دریا هدایت می‌کند.
همچنین پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی در سایت سمن بااعتبار 36 میلیارد و 500 میلیون ریال، با حفر کانالی به طول 550 متر در ابعاد 100 در 150 سانتی‌متر، آب‌های سطحی ناشی از بارندگی در شهرک‌های سیستان، بوستان و گلستان را از مسیر میدان حافظ به سمت بلوار مشاهیر و مجتمع سیتی سنتر ۲ و درنهایت به دریا منتقل می‌کند.
با توجه به افزایش میزان بارندگی در کشور و به‌تبع آن در جزیره قشم طی سالیان اخیر و عدم بهره‌مندی این جزیره از زیرساخت‌های مناسب برای مقابله با سیلاب‌های ناشی از آن، از دی ماه امسال و با دستور مستقیم حمیدرضا مومنی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، دو طرح کانال‌کشی برای ایمن‌سازی شهر قشم در مقابل سیلاب‌های احتمالی در دست اجرا قرار گرفت.
با اتمام این دو طرح عمرانی که با همکاری و هماهنگی مدیریت فنی و امور زیربنایی صورت گرفته، ساکنان بافت قدیم شهر قشم دیگر نگران بارش‌های شدید باران نخواهند بود.
شرکت در مراسم افتتاح 4 طرح تولیدی، 3 طرح گردشگری و تفریحی، 8 طرح عمرانی و یک طرح خدماتی به مناسبت دهه مبارک فجر، از برنامه‌های سفر مرتضی بانک به قشم است.
گفتنی است، مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور جهت بازدید از پروژه‌های دهه مبارک فجر منطقه آزاد قشم، صبح روز یک‌شنبه 20 بهمن ماه با استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان از طریق فرودگاه بین‌المللی قشم وارد این منطقه آزاد شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو