مرتضی بانک:

روند توسعه در قشم ادامه دارد / 16

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: توسعه جزیره قشم در بخش های مختلف از چند سال گذشته آغاز شده و این روند ادامه خواهد داشت. 

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم جزیره قشم از جمله مرزداران و مرزبانان عزیز کشور هستند گفت: امروز در این سفر شاهد فعالیت های متنوعی در جهت توسعه جزیره قشم بودیم به نحوی که 17 پروژه در بخش های مختلف تولیدی، عمرانی و زیرساختی و گردشگری به بهره برداری رسید که چهار پروژه مربوط به تولیدی و الباقی خدماتی، هتلینگ و گردشگری است که مجموع سرمایه گذاری داخلی و خارجی آن 2 هزار و 442 میلیارد ریال و یک میلیون و 700 هزار یورو است. 
او با تاکید بر اینکه مجموع سرمایه گذاری ها و بهره برداری های جدید در قشم حدود 270 نفر اشتغال جدید ایجاد کرده است گفت: در حوزه هتلینگ، به ظرفیت تخت های جزیره قشم 1100 تحت اضافه می شود. پروژه های بیشتری در منطقه آزاد قشم در حال تدارک و اتمام است و سرمایه گذاری های هنگفتی انجام شده که حتما امسال و اوایل سال آینده شاهد بهره برداری آن خواهیم بود که موجب تحرک بیشتر در فعالیت های اقتصادی و بهره مندی مردم از این فعالیت ها خواهد شد. 
مشاور رئیس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره آخرین تصمیمات در خصوص «حذف معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد» گفت: مناطق آزاد دارای دو ویژگی عمده و مهم هستند که معافیت های مالیاتی و گمرکی را شامل می شود که اگر این دو ویژگی را نداشته باشند دیگر منطقه آزاد محسوب نمی شوند. 
مرتضی بانک افزود: کسانی که این موضوعات را مطرح می کنند بیش از آنکه از تصمیم دولت و مجلس مطلع باشند نظرات شخصی خود را مطرح می کنند که مبنای قانونی در حال حاضر ندارد. مناطق آزاد قوانین و مقررات اختصاصی دارند که معافیت مالیاتی 20 ساله برای فعالان اقتصادی در این مناطق تعریف شده است و هر تغییری در هر معافیتی باید در چارچوب و همین قانون خاص انجام شود و اگر قانون جامع مالیاتی تهیه می شود برای موارد خاص نخواهد بود.
او ادامه داد: این موضوع توسط معاون اول رئیس جمهور مطرح شده و اعلام کرده اند بحث معافیت بعد از 20 سال در مناطق آزاد نهایی نشده و تصمیمات گرفته شده در این خصوص بصورت لایحه به مجلس رفته است. 
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: در این لایحه معافیت مالیاتی بعد از 20 سال، در طول 5 سال معافیت ها صورت پلکانی کاهش پیدا کرده تا به کف 30 درصد برسد که این معافیت برای فعالیت های تولیدی، صادراتی و کشاورزی است و فعالیت های بخش بازرگانی بعد از 25 سال معافیت نخواهند داشت.

گفتنی است؛ مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صبح یکشنبه 20 بهمن ماه با هدف افتتاح و بهره برداری از 17 پروژه تولیدی، عمرانی و گردشگری جزیره قشم در ایام الله دهه مبارک فجر، به جزیره قشم سفر کرد.

این پروژه ها با سرمایه گذاری بالغ بر 2 هزار و 442 میلیارد ریال و سرمایه گذاری ارزی یک میلیون و 700 هزار یورو برای بیش از  270 نفر نیروی کار بومی فرصت شغلی ایجاد کرده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو