با حضور مشاور رئیس‌جمهور؛

اشتغالزایی 270 نیروی بومی در منطقه آزاد قشم / 19

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از افتتاح 17 پروژه دهه مبارک فجر با اعتبار ارزی یک میلیون و 700 هزار یورو و اعتبار ریالی 2 هزار و 420 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 270 نیروی بومی در منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از توسعه چشمگیر جزیره، گفت: افتتاح این 17 پروژه در نهمین روز ایام الله دهه فجر و در سالروز چهل و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی، ماحصل حضور منطقه آزاد قشم و خدمات ارایه شده توسط این مجموعه به مردم این جزیره است.
او افزود: خوش حالم که در این ایام فرخنده در خدمت مردم شهید پرور قشم، مرزداران غیور آب های نیلگون خلیج فارس و کشور بوده و از نزدیک شاهد رشد و توسعه جزیره در زمینه های مختلف صنعتی، عمرانی و گردشگری هستم.
مشاور رییس جمهور ادامه داد: از میان این 17 پروژه، 4 طرح مربوط به شرکت های تولیدی، 9 پروژه عمرانی، یک طرح هتلینگ و 3 پروژه خدماتی رفاهی است.
مرتضی بانک با اشاره به سرمایه گذاری های ارزی در قشم گفت: چند پروژه تولیدی با سرمایه گذاری خارجی در این منطقه به انجام رسیده و چندین پروژه گردشگری و خدماتی دیگر نیز توسط بخش خصوصی داخلی در این جزیره سرمایه گذاری شده است.
او به توسعه خدمات منطقه آزاد قشم در بخش عمران راه ها و گردشگری اشاره کرد و افزود: امیدواریم تا نوروز امسال شاهد اتمام پروژه های عمرانی در سطح جاده ها و همچنین افزایش ظرفیت گردشگرپذیری قشم باشیم.
به گفته دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، امسال حدود یک هزار و 100 تخت به ظرفیت اقامت پذیری قشم افزوده خواهد شد که 200 تخت آن امروز با افتتاح هتل هانی به بهره برداری رسید.
مرتضی بانک از تلاش مسوولان این منطقه به ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با تعاملات بین دستگاهی، شاهد توسعه بیشتر این منطقه باشیم.
او از اتمام زودهنگام پروژه های اساسی در منطقه آزاد قشم خبر داد و عنوان داشت:  با رقم بالای سرمایه گذاری های انجام شده در پروژه های مذکور، شاهد رشد این منطقه طی سال جاری و ابتدای سال آینده خواهیم بود.
مشاور رییس جمهور اضافه کرد: پروژه های صنعتی عظیم قشم با حضور مقامات عالی تا پایان امسال افتتاح خواهد شد و تلاش می کنیم با تحرک بیشتر اقتصاد در این منطقه موجب افزایش رفاه مردم باشیم.
مرتضی بانک در مورد ویژگی خاص مناطق آزاد نسبت به سایر نقاط کشور گفت: دو ویژگی مهم این مناطق، معافیت مالیاتی و معافیت گمرکی است که نبود این دو ویژگی، اهمیت مناطق آزاد را از بین می برد.
او افزود: مناطق آزاد یک قانون اختصاصی دارند که معافیت‌های مالیاتی فعالان در این مناطق به مدت 20 سال در نظر گرفته شده و همچنین معافیت های گمرکی این مناطق نیز در این قانون تعریف شده است. 
به گفته مشاور رییس جمهور، هر تغییری در این دو نوع معافیت باید در چارچوب و قوانین مناطق آزاد انجام شود.
مرتضی بانک اظهار داشت: در لایحه‌ پیشنهادی ما به مجلس، افراد پس از اتمام معافیت 20 تا 25 ساله، معافیت مربوط به فعالیت های تولیدی، صادراتی  وکشاورزی طی 5 سال بعدی، به صورت پلکانی کاهش می یابد تا به ۳۰ درصد برسد اما برای فعالیت های بازرگانی و تجاری این معافیت پلکانی بعد از ۲۵ سال صفر شده و دیگر معافیتی اعمال نمی شود.
مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در پایان از خدمات ارایه شده توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و سایر مسوولان قدردانی کرد.
گفتنی است، مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و هیات همراه صبح روز یک شنبه 20 بهمن ماه به منظور بازدید از پروژه‌های دهه مبارک فجر منطقه آزاد قشم، به این جزیره سفر کردند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو