برگزاری مراسم گرامیداشت چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در نخجوان

در این مراسم " واسف طالب اف " رییس مجلس عالی نخجوان، وزیران و دیگر مقامات این جمهوری خودمختار، رییسان دانشگاهها، اعضای سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در نخجوان و نیز جمعی از ایرانیان مقیم حضور داشتند.

به گزارش فرینا، "سید احمد حسینی " سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان طی سخنانی در این مراسم به حوادث و رویدادهای یکسال گذشته از جمله شکست سیاست فشار حد اکثری و تروریسم اقتصادی ایالات متحده اشاره و به شهادت رساندن سپهبد سردار قاسم سلیمانی را نشانه تروریسم نظامی آمریکا بیان کرد.

وی با تشریح سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای مختلف از جمله همسایگان، طرح "معامله قرن" را اقدامی ظالمانه و احمقانه در برابر ملت مظلوم فلسطین دانست.

رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان نیز با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را دوست و همسایه نزدیک نخجوان دانست و بر عزم  نخجوان برای تعمیق مناسبات در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

طالب اف برای جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران آرزوی موفقیت کرد.

در حاشیه مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاهی از جاذبه های تاریخی و صنایع دستی ایران و همچنین تصویر سردار سلیمانی که توسط یک نقاش نخجوانی ترسیم شده است، به نمایش درآمد.

رییس مجلس عالی نخجوان از بخش‌های مختلف جاذبه‌های گردشگری ایران بازدید کرد و ایران  را سرزمین با فرهنگ و تاریخ  کهن و جاذبه‌های بسیار عالی توصیف کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.