رونمایی از تابلو پارچه «مسجد جامع خرمشهر» در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری

در سيزدهمين نمايشگاه بين المللي گردشگري و صنايع وابسته با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، از اثر فاخر تابلو پارچه «مسجد جامع خرمشهر»، رونمایی شد.

به گزارش فرینا، در اولین روز از برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است، با حضور مدیرعامل و معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از تابلو پارچه مسجد جامع خرمشهر اثر ارزشمند بانو گلبهار حیاتی، رونمایی شد.

این بانوی هنرمند صنایع دستی و هنرهای تجسمی، مدیرعامل شرکت هنرمندان کارآفرین گلبهار؛ شرکت تعاونی برتر سبز ملی کشور در سال های  ۱۳۹۸و ۹۶ نیز است، که در توضیح سبک کاری اش می گوید: کار من استفاده از ضایعات است و توانسته ام برای چیزی حدود ۵۰ بانو که بضاعت مالی نداشتند اشتغال ایجاد کنم. در واقع آموزش رایگان به شرط اشتغال.

گلبهار حیاتی در ادامه گفت: اکثر بناهای تاریخی ایران و جهان را به سبک کلاژ پارچه کار کرده ام. اما کار منحصر به فردی که انجام داده ام مسجد جامع خرمشهر با حدود ۷۰ هزار میلیمتر پارچه است که ماحصل آن تولید اثر بسیار فاخری شده است.

حیاتی در خصوص ویژگی خاصی که این اثر  دارد، افزود: عکس  امام خمینی را با ۳حرکت پارچه در این تابلو درآورده ام که بسیار مشهود است.

وی با اشاره به سوابق شرکت در نمایشگاه های معتبر جهانی می گوید: در نمایشگاه های بسیار زیادی از جمله اسپانیا، آلمان هلند، فرانسه و… شرکت کرده ام و توانسته ام در مسابقات جهانی «رامبراند» که متولی برگزاری آن موزه سلطنتی هلند است بین ۸هزارو۳۰۰نفر از سراسر جهان انتخاب و اثرم در موزه سلطنتی هلند نصب شود.

این بانوی آبادانی با افتخار از این سخن گفت که توانسته نشان دهد زن ایرانی توانمند و کارآفرین است و می تواند موفقیتش را جهانی کند.

شایان ذکر است، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌و‌سومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ۲۳ الی ۲۶ بهمن ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری از ساعت ۹ تا ۱۷ میزبان علاقه مندان است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.