مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

هدف گذاری تولید سالانه افزون بر 15 هزار تن میگو در قشم

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه ریزی تولید افزون بر 15 هزار تُن میگو تا سال 1400 توسط مزارع پرورش این آبزی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، حامد عبدالهی با بیان این خبر، گفت: با استفاده از تجارب بین المللی و حضور سرمایه گذاران حوزه شیلات، قشم به مهمترین قطب تولید و پرورش میگو در کشور تبدیل شده است.
عبدالهی ادامه داد: در حال حاضر 11 شرکت در حوزه پرورش میگو مجوزهای لازم را از سازمان منطقه آزاد قشم اخذ کرده اند و 6 شرکت جدید نیز در مرحله تخصیص زمین قرار دارند.
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تمامی اراضی تخصیص یافته به سرمایه گذاران در حوزه پرورش میگو به صورت اجاره کوتاه مدت بوده و چناچه آنها در مدت یک سال بتوانند 50 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه داشته باشند، اجاره نامه بلند مدت آنها منعقد می گردد.
به گفته عبدالهی؛ با توجه به محدودیت اراضی در جزیره، سازمان منطقه آزاد قشم با استفاده از فناوری روز دنیا تلاش می کند شرایط را برای افزایش سرانه تولید، بهبود کیفیت و اختصاص زمین کمتر فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع 11 شرکت پرورش میگو فعال و دارای مجوز در منطقه آزاد قشم، 90 درصد آنها در اختیار سرمایه گذاران بومی جزیره است که با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال فعالیت هستند.
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به هدف گذاری صورت گرفته برای دور شدن از روش های سنتی پرورش میگو، تصریح کرد: با استفاده از شیوه متراکم و فوق متراکم برای نخستین بار در مزارع پرورش میگو قشم، امکان برداشت 20 الی 30 تُن میگو در سه هزار متر فضای تولیدی فراهم می شود.
عبدالهی با بیان اینکه ظرفیت تولید میگو و ماهی در جزیره قشم تکمیل شده است، افزود: پیشنهاد ما به سرمایه گذاران فعالیت در مراحل قبل از تولید و پس از تولید محصولات شیلاتی است تا از این طریق بتوانیم در تکمیل چرخه ارزش افزوده این محصولات قدم های مهمی برداریم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک شیلاتی برای تمامی مراحل پس از تولید شامل حوزه های بسته بندی، انجماد، بازاریابی، حمل و نقل، برندسازی و فروش میگو در بازارهای هدف یکی از مهمترین برنامه ریزی های صورت گرفته در مسیر تکمیل و افزایش ارزش افزوده زنجیره تولید است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو