با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، دادستان شهرستان و رییس سازمان اراضی کشور برگزار شد؛

بررسی پروژه‌های پرورش میگو در محدوده میراث طبیعی ـ ملی ژئوسایت نمکدان قشم

پروژه‌های پرورش میگو در محدوده میراث طبیعی ـ ملی ژئوپارک جهانی قشم با حضور رییس سازمان امور اراضی کشور، دادستان شهرستان قشم، مدیرکل جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فرینا، در این جلسه موضوع تأسیسات پرورش میگو در عرصه میراث طبیعی ـ ملی ژئوپارک قشم که چهارم شهریور سال ۹۱ با شماره ۱۷۱ در فهرست میراث طبیعی قرار گرفت و ۱۵ اردیبهشت سال ۹۶ هم در فهرست جهانی یونسکو ثبت گردید، مورد بررسی قرار گرفت.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم در این نشست پیرامون عرصه‌ها و حریم‌های ژئوسایت ها و محدوده‌های میراث طبیعی که هرگونه واگذاری در آنها دارای ممنوعیت است، نکاتی را مطرح کرد.
علیرضا امری کاطمی اعلام کرد: براساس دستورالعمل یونسکو، سه حریم برای ژئوسایت ها  شامل حریم اصلی، حریم حفاظتی و حریم توسعه شناخته شده است و قرارگیری زمین‌های واگذار شده در حریم حفاظتی، با دستورالعمل‌های یونسکو در تناقض بوده و تمام تلاش‌های ما را برای تمدید کارت سبز این پارک، از بین خواهد برد.
دادستان شهرستان قشم نیز در این جلسه اعلام کرد: در راستای احقاق حقوق عامه و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی، در صورت محرز شدن تخلفات احتمالی در صدور مجوزها و یا هرگونه تجاوز به حریم آثار تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی و جهانی، ضمن رسیدگی قضایی به موضوع و مجازات مرتکبین، با مدیران مربوطه به لحاظ عدم دقت و نظارت، برخورد قانونی خواهد شد.
تمامی اعضای حاضر در نشست تصمیم گیری درباره پروژه‌های پرورش میگو در محدوده میراث طبیعی ـ ملی ژئوپارک جهانی قشم بر توقف کامل عملیات اجرایی تاسیسات مزبور در قشم تا بررسی کامل کارشناسی، هماهنگی و اقدامات حقوقی تاکید کردند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو