در راستای بزرگداشت مفاخر آذربایجان غربی:

برگزاری آئین نکوداشت حجت الاسلام و المسلمین شیخ غلامحسین اصغری در ماکو

آيين نكوداشت عماد الفضلا آيت الله حاج شيخ غلامحسین اصغری به پاس ۸۰ سال تلاش علمي و تألیف ۱۲ جلد کتب علوم دینی در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه،‌ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ،‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، امام جمعه ماکو و جمعی از مسئولین ، طلاب و مردم منطقه آزاد ماکو برگزار شد،‌ محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به آيه «هَلْ یَسْتَوِی الَّذِينَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا یَعْلَمُونَ» گفت: خداوند متعال در قرآن کریم قرآن اعلام می‌كند كه بين آگاهی و نادانی تفاوت بسيار است و به تكريم و توجه بر ارزش والای علم، بصيرت و آگاهی تاکید فراوان شده است.

وی با اشاره به حدیث نبی مکرم اسلام که فرموده «أكرموا العلماء فانهم ورثة الأنبياء » تصریح کرد: با توجّه به عظمت مقام عالمان دینی، لزوم تکریم ایشان همواره مورد سفارش بوده و تکریم ایشان تکریم انبیاء الهی و ائمه است.

عبدالرحیمی با اشاره بر اینکه در دین مقدس اسلام و سیره عملی پیامبر و اهل بیت همواره بر تكریم علما و دانشمندان دین تأكید شده است ادامه داد:‌ چنانكه امام موسی كاظم (ع) نیز فرمود: «عَظِّمِ الْعالِم لِعِلمِهِ وَدَعْ مُنازَعَتَهُ» عالم را به جهت علمش تعظیم و احترام كن که امروز خوشبختانه در تکریم عالم بزرگ شهر بازرگان حاج شیخ غلامحسین اصغری تمامی اقشار مختلف از جمله علمای اهل تسنن نیز حضور دارند که این مصداق حدیث کونوا دعات الناس بالسنتکم یعنی مردم را با غير زبان و رفتار به دین خود دعوت كنيد، است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه نیز در این آئین گفت: در مکتب اسلام، علما و دانشمندان از مقامی بس عظیم برخوردار و با اوصافی متعالی ستوده شده‌اند که امام ضادق(ع) در حدیث شریف فرموده مداد العلماء افضل من دماء الشهداء.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی اظهار داشت:‌ ارزش علم و عالم در دین مقدس اسلام در سطح بسیار گسترده و عظیم مطرح شده است بطوریکه خداوند متعال  خودش را به عنوان معلم معرفی و می فرماید: الرحمن، علم القرآن خلق الانسان بطوریکه تعلیم قبل از خلفت مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن به علم و قلم سوگند یاد شده است ادامه داد:‌ یک ساعت تفکر عالم از عبادت ۷۰ سال عابد افضل است و تکریم علمای دینی حرکتی فرهنگی، و تذکر هویت دین و مذهب به شمار می رود .

حجت الاسلام قریشی افزود: حجت الاسلام اصغری، شاعر، عالم ، هنرمند و معلم اخلاق و سرمایه بزرگی برای منطقه است که قریب ۹۰ ذر خدمت دین و مکتب اهل بیت (ع) می باشد و باید آثار این عالم ارزشمند منتشر شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: در راستای بزرگداشت و نکوداشت مفاخر آذربایجان غربی امروز در شمالی ترین نقطه استان از شیخ غلامحسین اصغری به عنوان یکی از علمای بزرگ که در کتاب گلشن ابرار نیز جزو ۱۰۰ عالم برجسته معرفی شده، امروز تجلیل می شود.

حجت الاسلام ناصر خدایاری افزود: این عالم ربانی ۱۲ اثر منتشر شده و در حال انتشار دارد و علاوه بر آن در شعر و خوش نویسی تبحر ویژه دارد.

وی تصریح کرد: تجلیل از مفاخر آذربایجان غربی در چهار رده از جمله اساتید دانشگاه ،‌ هنرمندان ، علمای دینی و ایرانشناسان و اسلام شناسان توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو