اله مراد عفیفی پور خبر داد؛

ساخت اولین کشتی یخچال دار کشور در ایزوایکو

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی گفت: اولین کشتی یخچال دار به دست متخصصان داخلی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس ساخته و با موفقیت به آب اندازی شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، اله مراد عفیفی پور، افزود: همه مراحل ساخت این  شناور به دست متخصصان ایرانی ساخته و کلیه فرآیند تولید و به آب اندازی این شناور نیز در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) انجام شد.
عفیفی پور گفت: این شناور وظیفه حمل کالای یخچالی و پشتیبانی از شناورهای صیادی، جمع آوری و نگه‌داری ماهی و هم‌چنین رساندن آب شیرین به شناورهای صیادی دیگر را برعهده دارد.
وی ظرفیت انبارهای ماهی این شناور را ۹۰۰ متر مکعب و ظرفیت تونل انجماد آن را ۱۰۰مترمکعب اعلام کرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی این شناور یخچال‌دار که پارس صدف یک نام دارد از مخازن سوختی۵۰۰ تنی برخوردار است، قابلیت حمل و نگه‌داری ۳۵۰ تن آب شیرین را در مخازن تعبیه شده دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اضافه کرد: این شناور به ۳ دستگاه ژنراتور ۶۱۰ کیلو واتی و یک دستگاه ژنراتور اضطراری نیز مجهز است و ۲ دستگاه موتور یکهزار۲۰۰ کیلووات کار رانش شناور پارس صدف یک را انجام می‌دهند.
عفیفی پور افزود: در حال حاضر این شناور درمرحله انجام تست‌های دریانوردی و تعادلی قراردارد و با توجه به موفقیت‌آمیز بودن تست‌ها پیش‌بینی می‌شود گواهینامه ثبتی را تا قبل از ورود به سال جدید دریافت کند.
استان هرمزگان با برخورداری از ۳۰ کارخانجات کشتی سازی و لنج سازی رتبه نخست را در بین استان‌های ساحلی به خود اختصاص داده و به عنوان قطب صنعت ساخت و تعمیر انواع شناور در کشور معرفی شده است.
شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال ۱۳۵۲ با طراحی شرکت آلمانی (بلوم اندفوس) به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.
افزون بر پنج هزار نفر در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران که هم اکنون درقالب منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس اداره می‌شود، مشغول به کار هستند.
مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با شش زیرمجموعه که به صورت هلدینگ مرکزی اداره می‌شوند در زمینه ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک، متوسط و بزرگ، سازه‌های دریایی شامل سکوهای گازی و نفتی، تعمیر شناورهای داخلی و خارجی و همچنین ساخت و تعمیر سکوهای حفاری نفتی فعالیت دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو