برگزاری سی و هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم

سی و هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم به ریاست حمید رضا مومنی و با حضور فرشاد مومنی رییس موسسه دین و اقتصاد و یکی از نظریه پردازان اقتصادی کشور برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این جلسه، فرشاد مومنی به عنوان مهمان ویژه این جلسه طی سخنانی گفت: برای موفقیت کشور باید منافع شخصی را فدای منافع ملی کنیم.
مومنی ادامه داد: نبودن بسترهای نهادی، کشور را به سمت بحران های بزرگ کشانده به طوری که افراد و بنگاه ها به جای توجه به منافع ملی به منافع شخصی خود پرداخته اند.
این صاحب نظر اقتصادی و استاد حوزه اقتصاد کشور توجه به تولید فناورانه یا صنعتی مدرن را اساس موفقیت در سطح ملی و منطقه ای کشور برشمرد و افزود: زمانی که توسعه ایجاد شده باشد می توان از گردشگری به عنوان یک نیروی محرک بزرگ در راستای بسط بازار و ارتقای توان رقابت در سطح ملی و منطقه ای استفاده کرد.
مومنی گفت: ژاپنی ها پس از تحمل ضربات ویرانگر جنگ جهانی دوم بدون شعار و تنها براساس برنامه ریزی توانستند در فاصله 40 سال از 1944 تا 1983تحول عظیمی در صنعت و اقتصاد کشورشان ایجاد کنند.
به گفته وی، ژاپنی ها مواد اولیه را از کشورهای مختلف از جمله آمریکا وارد کردند و کالاهای ساخته شده خود را به خریداران در نقاط مختلف همانند آمریکا صادر کردند و با این کار خود علاوه بر رسیدن به یک نظم اقتصادی قوی، به شکلی آمریکا را مستعمره خودشان کردند.
رییس موسسه دین و اقتصاد کشورمان، بهره برداری از 220 هزار میلیارد ریال طرح های مهم اقتصادی قشم تا چند ماه آینده را گام مهمی در حوزه اقتصادی جزیره در شرایط سخت تحریم و مشکلات اقتصادی برشمرد و تاکید کرد این اقدام شایسته تقدیر از سوی مسئولان کشور است.
** مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ابتدای این جلسه گزارش کاملی از شرایط فعالیت های اقتصادی جزیره را در بخش های مختلف صنعتی ارائه کرد.
حمیدرضا مومنی از اقدامات ارزشمند حوزه نفت و گاز، انرژی، صنایع شیلاتی و گردشگری به عنوان سیاست های توسعه ای جزیره قشم نام برد.
وی گفت: تا چند ماه آینده طرح های مهمی با 220 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت سازمان منطقه آزاد در این جزیره به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: طی چهار سال گذشته نزدیک به سه برابر 24 سال پیش از آن در بخش هتلینگ و اماکن اقامتی ظرفیت ایجاد کرده ایم.
به گفته وی، در حوزه پرورش میگو در مدت چهار سال گذشته توانستیم از استان بوشهر به عنوان نام آورترین منطقه پرورش این آبزی پیشی بگیریم و امروز قشم قطب اول پرورش میگو کشور محسوب می شود.
بهره برداری از 1000 مگاوات برق و تولید 200 هزار متر مکعب آب در هر ساعت توسط دو نیروگاه تولید همزمان آب و برق، راه اندازی فاز نخست بانکرینک، افتتاح پروژه ذخیره سازی سوخت در آینده نزدیک هم از دیگر مباحث مطرح شده از سوی مومنی در این جلسه بود.
در ادامه این نشست، طرح پژوهشی الحاق مابقی محدوده جزیره قشم به منطقه آزاد قشم هم در قالب گزارش نهایی سال 1398 و در سه فاز شامل بررسی وضع موجود، مطالعات پایه و در نهایت جمع بندی و ارائه پیشنهادهای سیاستی برای حاضران تشریح شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو