نقش هنر دختران قشمی بر دیوار اتاق مسئولین

جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم با هدف آشنایی با توانمندی های هنرمندان نوجوان، از هنرستان دخترانه قشم بازدید کردند.

به گزارش فرینا، در این بازدید که با حضور معاون توسعه مدیریت، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم و رییس آموزش و پرورش شهرستان از هنرستان فرزانگان صورت گرفت، توانمندی های دختران هنرمند قشم به نمایش گذاشته شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تاکید رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان برای کشف استعدادهای هنری آینده سازان جزیره بیان داشت:  برگزاری نمایشگاه ها و عرضه آثار هنری افراد به عموم مردم، باعث کشف استعدادها، تشویق و تامین آینده هنرمندان نوجوان و جوان جزیره می شود.
مرتضی شیخ زاده، افزود: هدف از این اقدام،  ساخت آینده ای بهتر برای جزیره و  کمک به کودکان، نوجوانان و جوانان قشم است تا پله های ترقی را با سرعت بیشتری طی کنند.
شیخ زاده، با تاکید بر نقش دختران به عنوان ستون خانواده و جامعه آینده گفت: توجه به این مطلب که چه استعدادهایی در بین دختران ما وجود دارد، بار مسوولیت ما را  سنگین تر کرده و نیاز به یک برنامه ریزی خوب برای به ثمر رسیدن این توانایی ها را به ما یادآوری می کند.
وی ضمن تبریک به مدیریت این هنرستان برای پرورش دختران هنرمندی که استعدادهای درخشانی در زمینه معماری، گرافیک، بازرگانی و حسابداری دارند، گفت: با همکاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی،  مجموعه نگارخانه اردیبهشت و دالان هنر می تواند برای نمایش آثار این هنرمندان مورد استفاده قرار گیرد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از خرید آثار هنری دانش آموزان به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال توسط منطقه آزاد قشم خبر داد و عنوان داشت: این آثار بر دیوار دفتر معاونین و مدیران سازمان الصاق می شود تا ضمن نمایش هنر دست دختران جزیره، یادآور توانمندی سرمایه های انسانی قشم باشد.

هزینه برای خرید آثار هنری دانش آموزان، سرمایه پروری است

در ادامه این بازدید، مدیر توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم نیز  اظهار داشت: هر گونه حمایتی در این راستا نه تنها برای سازمان هزینه محسوب نمی شود، بلکه نوعی سرمایه پروری است.
عابدین سعادت فر، ادامه داد: این هنرمندان نوجوان سرمایه های آینده قشم و سازنده جزیره ای بهتر هستند.
علیرضا کمساری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم نیز عنوان داشت: ظرفیت نگارخانه اردیبهشت کانون هنر می تواند با معرفی این هنرمندان، آثار زیبای آنان را به معرض فروش گذاشته و برای این هنرستان درآمدزایی کند تا کاستی های آموزشی خود را تامین کنند.
حسین مرادی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم نیز با دیدار از دست سازه های متنوع این دانش آموزان گفت: توانمندی و ظرفیت هنری این دختران هنرمند قابلیت استفاده و بهره وری در بخش های مختلف نیازهای جزیره را دارد.
بهرام پوراشرف، رئیس آموزش و پرورش شهرستان قشم نیز با اشاره به حمایت های سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه علم و دانش سرمایه های انسانی جزیره عنوان کرد: ۱۷۱ قبولی در دانشگاه دولتی در سال گذشته، نتیجه این حمایت ها بوده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.