مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

مشوق‌های جدید نیاز افزایش انگیزه تولید در مناطق آزاد

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ایجاد مشوق‌های جدید برای افزایش انگیزه تولید در این مناطق با توجه به شرایط فعلی کشور بیش از پیش ضرورت دارد.

به گزارش فرینا، ناصرالدین گرامی با اشاره به اینکه پیچیده کردن مراحل اداری و کاهش معافیت‌ها موجب کاهش انگیزه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در مناطق آزاد می‌شود، افزود: صحبت‌هایی که گاهی از سوی نمایندگان مجلس و حتی برخی چهره‌های دولتی درباره حذف معافیت مالیاتی مناطق آزاد مطرح می‌شود، عملاً منجر به تعطیلی و ناکارآمدی این مناطق می‌شود.
گرامی ادامه داد: قیمت تمام شده کمتر و سهولت روند تولید کالا در مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی از جمله ویژگی‌های اقتصادی برای جذب فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان برای سرمایه گذاری در این مناطق است.
به گفته مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم، زیرساخت‌های مناسب و دسترسی مطلوب به مواد اولیه مورد نیاز تولید و نزدیکی مسافت با کشورهای همسایه و بازارهای هدف صادراتی نیز نقش مهمی در کاهش قیمت تمام شده کالاهای تولیدی در مناطق آزاد در بازار مقصد و امتیازی مهم برای سرمایه گذاری رقابتی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به ارائه معافیت‌های مالیاتی مختلف در مناطق محروم و سایر نقاط در سرزمین اصلی، متاسفانه هیچ ابزار انگیزشی جدیدی برای حضور فعالین اقتصادی در مناطق آزاد تعریف نشده است.
گرامی با بیان اینکه برای توسعه و تقویت فعالیت‌های اقتصادی در شرایط خاص کنونی نیازمند مشوق‌های جدید و اثربخش برای مناطق آزاد هستیم، افزود: با این اقدام می‌توانیم شرایط مناسبی را برای رقابت با مناطق آزاد در دیگر کشورها به ویژه کشورهای همجوار پیدا کنیم.
وی ادامه داد: برای موفقیت بیشتر مناطق آزاد، باید ساز و کارهای مدیریتی و تدوین فرایندهای اجرایی نیز باقدرت اختیار ییشتری در اختیارمناطق قرار گیرد و بدیهی است اگر معافیت‌های مالیاتی و گمرکی را از مناطق آزاد بگیرند، دیگر مزیتی برای تولید و تجارت در مناطق آزاد باقی نمی‌ماند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو