در گفتگوی مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اقتصاد 24 مطرح شد؛

سال 99، سال توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه گردشگری منطقه آزاد قشم/ کارنامه گردشگری جزیره قشم در سال 98

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امسال مقدماتی را برای افزایش سرمایه گذاری‌ها در حوزه گردشگری قشم فراهم کردیم و پیش بینی‌هایی که برای سال آینده داریم این است که توسعه سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در زمینه گردشگری قشم بیش از امسال باشد.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد24، منطقه آزاد قشم فعالیت های متنوعی را در زمینه توسعه گردشگری دنبال می کند و به دلیل دارا بودن ظرفیت های متنوع طبیعی تاکنون مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و هفت جاذبه اصلی آن که به عجایب هفتگانه قشم معروف هستند شامل ژئوپارک قشم ، جنگل های حرا، غار نمک، تنگه چاهکوه، بام قشم، دره ستارگان و زیست‌گاه لاک‌پشت‌ها جذابیت زیادی هم برای گردشگران و هم سرمایه گذاران ایجاد کرده است.
علاوه بر وجود جاذبه های طبیعی، منطقه آزاد قشم تلاش کرده است تا از ظرفیت‌های موجود همگام با گردشگری جهان بهترین استفاده را کند. پیشتر اقتصاد 24 در گزارشی با عنوان منطقه آزاد قشم پیشگام در گردشگری فضا پایه در ایران به این موضوع پرداخته بود.
برای اطلاع از مهمترین فعالیت‌های گردشگری این منطقه در سال 98 خبرنگار اقتصاد24 گفتگویی با علیرضا امری کاظمی، مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و مدیر ژئوپارک جهانی قشم انجام داده که در ادامه می‌آید.

توسعه گردشگری بین المللی در قشم

امری کاظمی در توضیح مهمترین رویداد‌های اتفاق افتاده در منطقه آزاد قشم در سال 98 گفت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که امسال در حوزه گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم رقم خورد پیوستن ما به جامعه گردشگری جهانی UNWTO بود که برای ما یک امکان و پتانسیلی را در حوزه گسترش گردشگری بین المللی، بازاریابی و همینطور توسعه گردشگری خارجی در جزیره فراهم کرد.
وی افزود: یکی دیگر از اتفاق های مهم که در سال 98 برای گردشگری قشم اتفاق افتاد حضور بسیار پر رنگ و فعال ما در نمایشگاه فیتور اسپانیا (نمایشگاه صنعت گردشگری مادرید) بود. در این نمایشگاه که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری است، توانستیم چند تفاهم نامه امضا کنیم و همینطور با چند طرف خارجی از جمله اسپانیا و آلمان تفاهم نامه‌هایی را در جهت توسعه گردشگری قشم به امضا رساندیم؛ در حقیقت این دوستان، نمایندگان ما در اروپا برای جذب گردشگر خارجی هستند.
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: با این تفاهم نامه ما تحت نظارت معاونت فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد، یکی از آژانس‌های نمونه قشم به نمایندگی از ما با دو شرکت گردشگری در آلمان و اسپانیا تفاهم نامه‌ای را امضا کرد که در جهت بازاریابی و ترویج و تبلیغ گردشگری قشم در اروپا اقدام کنند و نسبت به جذب گردشگر با هم همکاری داشته باشند.

افزایش ظرفیت اقامتی در منطقه آزاد قشم

امری کاظمی گفت: موضوع دیگر افزایش ظرفیت اقامتی در قشم بود که در این راستا ما تعداد اقامتگاه‌های بومی و محلی را افزایش داده ایم و رقمی در حدود 70 مورد شده است و همینطور هتل‌های جدیدی که در قشم تا پایان سال افتتاح می شود ظرفیتی بیش از 2 هزار تخت را به ظرفیت اقامتی جزیره اضافه خواهد کرد.
وی افزود: امسال توانستیم کمپ پارک‌ها را گسترش دهیم. این کمپ پارک‌ها بیشتر برای افرادی در نظر گرفته شده است که یا توان و یا علاقه‌ای در اقامت در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها ندارند و می خواهند در فضای باز اقامت داشته باشند. به همین منظور ما 15 کمپ پارک را در قشم تجهیز کردیم و در حال آماده سازی نهایی برخی از آن‌ها هستیم.

توسعه کمی و کیفی تفریحات در جزیره قشم

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: توسعه کلوپ‌های غواصی، تفریحات دریایی و کلوپ‌های پروازی در قشم از دیگر فعالیت‌های گردشگری قشم است که علاوه بر توسعه کمی آنها، به ساماندهی و ارتقاء کیفیت آن‌ها نیز پرداخته ایم و استاندارد‌ها و ضوابطی را برای آن‌ها تعریف کرده ایم که در آن چارچوب و با کیفیت بالاتر و بدون بروز مشکل از لحاظ قانونی و فنی بتوانند به فعالیتشان ادامه دهند.

استفاده از ظرفیت ژئوپارک قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم افزود: توانستیم در سالی که گذشت از ظرفیت ژئوپارک جهانی قشم استفاده مثبتی کنیم و با افزایش تعداد ژئوسایت‌های گردشگری، کمک کردیم تا علاقه‌مندان به زمین گردشگری و طبیعت گردی به این دلیل هم که شده به قشم سفر کنند و اقامت بیشتری در این جزیره داشته باشند.
وی در مورد شرایط کنونی غار نمکدان به خبرنگار اقتصاد 24 گفت: خوشبختانه با تفاهمی که با رئیس امور اراضی کشور و مقامات استان و شهرستان داشتیم و صحبت‌های خوبی که انجام شد، کار در سطح کارشناسی در حال پیگیری است و انشاالله موضوع به شکلی حل خواهد شد که هم جامعه محلی و هم اشتغال آسیب نبیند و هم خطری برای مباحث ملی و بین المللی ما پیش نیاید.

آمادگی قشم برای پذیرایی از مسافران نوروز 99

امری کاظمی خاطرنشان کرد: همانطور که اشاره شد منطقه آزاد قشم با افزایش ظرفیت‌های گردشگری، اقامتی و تفریحی آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است؛ علاوه بر آن جلسات ستاد سفر‌های نوروزی از حدود 3 ماه قبل به صورت مستمر و مکرر تشکیل شده و شخص مدیرعامل سازمان، مقامات و مسئولان مربوطه در این جلسات حضور داشته اند و برنامه ریزی‌های گسترده‌ای انجام شده تا امسال نوروز بهتری را در خدمت گردشگران باشیم.

قشم برای همه سلیقه ها و انتظارات

امری کاظمی اظهار کرد: ویژگی خاص قشم این است که می تواند پذیرای سلیقه‌ها و انتظارات گوناگون باشد. گردشگران ما با یک رویکرد به این جزیره سفر نمی کنند و افراد با مقاصد و توان مالی مختلف و توقعات مختلف هستند که ما برای تامین همه سلیقه‌ها در قشم برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده ایم هرچند کار ساده‌ای نیست و در جا‌های دیگر کمتر دیده می شود.

توسعه سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در گردشگری منطقه آزاد قشم

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: امسال مقدماتی را برای افزایش سرمایه گذاری‌ها در حوزه گردشگری قشم فراهم کرده ایم و سرمایه گذاری‌ها در سالی که گذشت بیشتر در زمینه توسعه هتل‌هایی با درجه بالا بود یعنی دیگر قشم برای ساخت هتل‌های کمتر از 4 ستاره مجوز صادر نمی کند و علاوه بر آن در بخش‌های تفریحات دریایی و هوایی هم سرمایه گذاری‌های خوبی را شاهد بوده ایم. پیش بینی‌هایی که برای سال آینده داریم این است توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی بخش خصوص در زمینه گردشگری قشم بیش از امسال باشد. به نظر می رسد سال آینده سال توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه گردشگری منطقه آزاد قشم باشد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو