آمادگی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برای واگذاری 3 هزار هکتار زمین به سرمایه گذاران

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: سه هزار هکتار زمین به صورت اقساط آماده واگذاری به علاقمندان به سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حسن خلج طهرانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۳۰درصد از مبلغ زمین به صورت پیش پرداخت و ۷۰درصد باقی مانده آن نیز طی زمان اجرای پروژه و یا بعد از بهره برداری وتولید دریافت می شود.

خلج طهرانی، استفاده از معافیت های گمرکی برای واردات تجهیزات و مواد اولیه  مورد نظر و همچنین معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای شرکتهای فعال از دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده (مصوب قانونی) از سوی این منطقه برای سرمایه گذاران نام برد.
وی حمایت برای دریافت وام (ارزی و ریالی) از منابع داخلی و خارجی، گرفتن مجوز اشتغال برای کارکنان  و سرمایه گذاران خارجی  و همچنین فراهم کردن امکان صادرات، ترانزیت، ترانشیب و صدور مجدد کالا را از دیگر تسهیلات پیش بینی شده در این منطقه عنوان کرد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس (زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت) از مشاوره رایگان در تمام مراحل اجرای پروژه وهمچنین  تامین برق (مورد نیاز)، آب تصفیه شده صنعتی و آشامیدنی، گاز و شبکه های مخابراتی را از دیگر وظایف این منطقه در راستای حمایت از علاقمندان به سرمایه گذاری دراین منطقه ذکر کرد.  
خلج طهرانی، راهبرد  اصلی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را  ترکیبی از تعالی عملیاتی و مشتری مداری اعلام کرد و گفت: در این راستا  ضمن شناسایی  فرصت ها، تهدید ها، نقاط قوت و ضعف کلیدی، نتایج بدست آمده  به نفع سرمایه گذاران و دیگر افراد ذینفع  مورد توجه قرار می گیرد.
وی درصد بالای موفقیت حاصل از راهبردهای اعلام  شده را وابسته به افزایش بهره وری و کاهش هزینه های عملیاتی دانست و ابراز داشت: برای دست یابی به این  برنامه ها  مقرر گردید همه واحد ها در تحقق هر چه بهتر این مهم همکاری های لازم را با بالاترین کیفیت مدنظر داشته باشند.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، از زیرمجموعه های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تنها منطقه ویژه اقتصادی اختصاصی کشور است که با هدف گسترش و توسعه صنایع معدنی و فلزی شکل گرفته است.
در سالهای اخیر توسعه و تکمیل زیرساخت های این منطقه با سرعت بسیار زیادی پیگیری و اجرایی شده و زمینه را برای حذب سرمایه گذاران بیشتری فراهم کرده است.
استان هرمزگان دارای موقعیتی استراتژیک در سطح ملی است که دسترسی به آب های آزاد، جزیره های ۱۴گانه، همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، نزدیکی به استانهای معدنی کشور (یزد، کرمان) وجود منابع عظیم نفت و گاز و مواد معدنی، ۲ پالایشگاه نفت، یک پالایشگاه گاز، بزرگ ترین بنادر تجاری و مسافربری(شهید رجایی و شهید باهنر) جذب بیشترین درآمدهای گمرکی، ۲منطقه آزاد تجاری قشم و کیش و یک منطقه آزاد مصوب درحال انجام زیرساخت ها (جاسک) و شش منطقه ویژه اقتصادی از جمله مهم ترین عوامل اهمیت همه جانبه این استان به شمار می روند.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس(با چهارهزار هکتار وسعت) با دارا بودن اسکله اختصاصی مجهزبه نوارمتحرک تخلیه و بارگیری به طول ۳۲کیلومتربه عنوان قطب تولید فولاد و آلومینیوم و فلز روی کشور با جذب حدود ۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری در دو دهه گذشته و ایجاد اشتغال پایدار برای ۱۳هزارو نفر در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد.
فراهم آوردن شرایط جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و هدایت آنان در جهت احداث واحد های صنعتی و معدنی انرژی بر و فرآوری مواد معدنی و همچنین رشد توسعه اقتصادی، افزایش فرصت های شغلی، افزایش و توسعه فنآوری های جدید حوزه تولید، مهارتهای مدیریتی، ارتقای کیفیت تولیدات و افزایش توان صادرات به منظور رقابت در بازارهای جهانی ازجمله مهم ترین اهداف ترسیم شده این منطقه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو