در گفتگو با اقتصاد ۲۴ مطرح شد؛

راه‌اندازی هاب تولید و صادرات محصولات دانش بنیان در منطقه آزاد ارس از سال ۹۹

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور سازمان منطقه آزاد ارس گفت: برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم که هاب تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان را راه‌اندازی کنیم و از طرف مدیرعامل سازمان نیز حدود ۵۰ هکتار زمین به ما اختصاص داده‌ شده و مقرر شد که هاب تولید و صادرات را در ارس راه‌اندازی کنیم.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد۲۴، مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور منطقه آزاد ارس در مورد فعالیت این مرکز در سال 98 به خبرنگار اقتصاد ۲۴ گفت: آمار‌ها تا آخر بهمن نشان‌دهنده این مسئله است که رشد قابل‌توجهی هم در آمار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان نوپا و هم در آمار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تولیدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

پریسا بهلولی افزود: طبق آخرین آمار، امسال ۱۴ شرکت فناور و دانش‌بنیان تولیدی در منطقه آزاد ارس جذب شده‌اند. همچنین ۲۶ شرکت نوپا در این حوزه جذب کرده‌ایم که اگر با آمار قبل در نظر بگیریم بالای ۱۰۰ شرکت نوآور و فناور تولیدی در منطقه مشغول به فعالیت هستند.
بهلولی افزود: از طرف دیگر یکی از اتفاقات مثبت، افتتاح صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی ارس بود که در خرداد ماه مجوز ما صادر شد و در شهریور ماه شرکت را به ثبت رساندیم و از آن زمان به بعد مشغول ارائه خدمات هستیم.

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: خدمات ما به شرکت‌های فناور شامل ارائه تسهیلات، ارائه خدمات VC، صدور ضمانت‌نامه‌های مختلف مانند ضمانت‌نامه‌های شرکت در مزایده، شرکت در مناقصه، ضمانت‌نامه پیش‌پرداخت، تعهد پرداخت و حسن انجام کار و... با درصد‌های کارمزد و سپرده بسیار پایین‌تر از بانک‌ها است.
بهلولی افزود: امسال 9 میلیارد تومان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری خط اعتباری برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های فناور فعال در منطقه آزاد ارس دریافت کردیم و یک میلیارد تومان هم از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های فناور و دانش بنیان به ما اختصاص داده شده است. یک میلیارد تومان هم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک بلاعوض برای راه‌اندازی مرکز نوآوری ارس به ما کرده است.
 
شرکت‌های فناور و نوآور در منطقه آزاد ارس محدود به یک حوزه نیستند

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: شرکت‌های فناور و نوآوری که در ارس هستند، در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، مواد شیمیایی، نفت و... هستند و محدود به یک حوزه نشده‌ایم و در همه حوزه‌ها شرکت‌ها را جذب می‌کنیم، چراکه با توجه به اینکه ارس یک منطقه صنعتی است و صنایع مختلف با حوزه‌های مختلف در آن وجود دارند بنابراین حوزه های خود را متکثر درنظر گرفته‌ایم.

ارس، یکی از مبادی صدور گواهی صنایع خلاق

بهلولی گفت: اتفاق مثبت دیگری که امسال افتاد این بود که مرکز رشد واحد‌های فناور ارس از سمت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌عنوان یکی از مبادی صدور گواهی صنایع خلاق معرفی شد و ما شرکت‌های حائز شرایط را شناسایی و به معاونت علمی معرفی می‌کنیم تا شرکت‌ها در حوزه صنایع خلاق مانند حوزه دانش‌بنیان ارزیابی شوند و گواهی‌های مربوط را دریافت کنند تا بتوانند از مزایا و حمایت‌های این معاونت استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم که هاب تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان را راه‌اندازی کنیم و از طرف مدیرعامل سازمان نیز حدود ۵۰ هکتار زمین به ما اختصاص داده‌ شده و مقرر شد که هاب تولید و صادرات را در ارس راه‌اندازی کنیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.