مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم خبر داد؛

خرید 100 کیت محافظتی توسط سازمان منطقه آزاد قشم

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد 100 کیت محافظتی برای پزشکان و پرستاران و کادر بیمارستان پیامبر اعظم (ص) خریداری شده است.

به گزارش فرینا، حمیدرضا بهزادی با اشاره به اینکه  کیت های محافظتی موجب آرامش بیشتر کادر درمانی بیمارستان برای ارائه بهتر خدمات خواهد شد، افزود: این کیت ها به همراه 400 هزار ماسک به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با همکاری گمرک این سازمان برای کمک به خدمات شبکه بهداشت و درمان قشم خریداری شده است.
بهزادی ادامه داد: 10 ست تب سنج الکترونیکی نیز که با هدف کمک به شناسایی اولیه افراد مشکوک به ویروس کرونا توسط سازمان منطقه آزاد قشم خریداری شده، تا فردا به شبکه بهداشت شهرستان قشم تحویل می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: با برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم نشست های ویژه ای با مسئولان صنوف مختلف برای ارتقا سطح سلامت بازارها و محل های پرتردد، انجام شده تا سرویس های بهداشتی و سطوحی که بیشتر با دست مردم در تماس هستند به طور مستمر ضد عفونی شوند.
بهزادی تصریح کرد: نیروهای شبکه بهداشت و درمان هم بشدت بر نحوه فعالیت صنوف نظارت خواهند داشت و در صورت مشاهده تخلف براساس قانون با آنان برخوردی خواهد شد.
بهزادی یادآور شد: در نشست با نمایندگان اماکن اقامتی و جامعه هتل داران هم بر اهمیت ارائه اطلاعات بهداشتی به مهمانان و گردشگران جزیره و ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی و لوازم موجود در اتاق ها تاکید شده است.
ضدعفونی کردن مستمر سطل های زباله در سطح جزیره قشم توسط نیروهای مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم و نظارت ویژه بر ضد عفونی کردن سطل های زباله بیمارستان ها و مراکز درمانی هم از دیگر موارد مورد تاکید مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم بود.
وی با اشاره به اینکه برای تمام مدراس سطح جزیره قشم مایع دستشویی و مواد شوینده از سوی سازمان منطقه آزاد قشم خریداری شده، خاطرنشان کرد: تجهیزات و کلاس های درس تمام مدارس قرار است با توجه به تعطیلی مراکز آموزشی تا پایان هفته جاری،  ضد عفونی شوند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: بروشورهای ویژه ای هم از سوی سازمان منطقه آزاد با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با مراقبت های بهداشت شخصی و کمک به بالا بردن اطلاعات آنان نسبت به بیماری کرونا تهیه شده که با بازگشایی مدارس، به آنان تحویل داده می شود.
وی گفت: به تمام سفره خانه ها هم اعلام شده تا 20 اسفند از ارائه قلیان خودداری کنند و در صورت نیاز این تاریخ تمدید خواهد شد و متخلفان هم به مراکز قضایی معرفی خواهند شد.
بهزادی از اقدام مهم معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم برای تعطیلی تمام برنامه های فرهنگی که منجر به تجمع مردم می شود تقدیر و اظهار امیدواری کرد که با رعایت بهداشت شخصی و اجتماعی بتوانیم به سلامت از خطر ابتلا به بیماری کرونا ویروس رهایی یابیم.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران قرار دارد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.