فعالیت بی وقفه قانون گریزان در سایت 300 هکتاری پرورش میگو

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سرمایه گذاران پرورش میگو بدون توجه به قانون در سایت 300 هکتاری عرصه میراث طبیعی ـ ملی ژئوپارک قشم در حال فعالیت هستند.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده اعلام کرد: علیرغم صورتجلسه و تصمیم ویژه توقف فعالیت در این مجموعه که با حضور مسئولان کشوری، استان هرمزگان و منطقه آزاد قشم در دفتر معاون وزیر میراث گرفته شد، متاسفانه روند فعالیت در این سایت بدون وقفه ادامه دارد.
شیخ زاده گفت: با توجه به اینکه در این جلسه مقرر شد با توقف کامل فعالیت در این سایت اقدامات کارشناسانه برای بررسی دقیق موضوع انجام شود علیرغم گذشت 12 روز از این تصمیم در سطح ملی، هنوز روند ساخت و ساز برای بررسی های علمی متوقف نشده است.
وی همچنین خواستار برخورد جدی مسئولان دستگاه قضا استان هرمزگان و شهرستان قشم با تخلف آشکار سرمایه گذاران در این سایت ویژه شد.
شایان ذکر است، 23 بهمن ماه امسال جلسه مهمی برای بررسی اقدامات غیرکارشناسانه در واگذاری زمین از سوی مسئولان استان هرمزگان به بخش خصوصی در دفتر محمد حسن طالبیان معاون وزارت میراث برگزار شد و در نهایت بر توقف عملیات اجرایی تاسیسات پرورش میگو در محدوده میراث طبیعی - ملی ژئوپارک‌ جهانی قشم تاکید گردید.
در این جلسه اضطراری، دستگاه های متولی کشور شامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و‌ صنایع دستی، رییس سازمان اراضی کشور و نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی، شیلات، محیط زیست، منابع طبیعی و اساتید حوزه میراث فرهنگی و‌ ملی، نماینده جهاد کشاورزی استان هرمزگان و نمایندگان سازمان‌ منطقه آزاد قشم به ویژه علی یدقار مشاور عالی مدیرعامل این سازمان و مدیر ژئوپارک‌ جهانی قشم حضور داشتند.
در  نشست دفتر معاون وزیر میراث تاکید شد که سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان متولی وظایف دستگاه‌های اجرایی در محدوده ژئوپارک قشم باید حداکثر طی یک ماه نسبت به جمع‌بندی کارشناسی موضوع از منظر ابعاد حقوقی و فنی برای حل و فصل موضوع اقدام و راهکار قانونی تحت نظارت عالی دستگاه های متولی ملی را مبنای کار قرار دهد اما متاسفانه علیرغم گذشت 12 روز از این تصمیم مهم در سطح ملی، شاهد روند بی وقفه ساخت و ساز در این محدوده هستیم که این اقدام، گریز سرمایه گذاران این پروژه از قانون قلمداد می شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو