بسیج بازاریان و مجتمع های تجاری جزیره قشم برای مقابله با کرونا

  • شنبه 10 اسفند 1398 - 11:18
  • قشم
  • 0 دیدگاه
راه های مقابله با کرونا در نشست مشترک مدیر شبکه بهداشت و درمان و جمعی از مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم با مدیران بازارها و مجتمع های تجاری جزیره، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فرینا، در ابتدای این نشست که به دعوت سازمان منطقه آزاد در دفتر معاونت عمرانی این سازمان برگزار شد، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم از خودمراقبتی و شست وشوی دست ها با آب و صابون به عنوان بهترین راه مقابله با بیماری کرونا نام برد.
حمیدرضا بهزادی اعلام کرد: به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم 100 ست لباس محافظتی برای پزشکان و کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی قشم خریداری شده تا سربازان خط مقدم مبارزه با این بیماری با آرامش بیشتر به افراد مبتلا و مشکوک به کرونا خدمت کنند.
بهزادی گفت: 10دستگاه تب سنج هم برای کنترل میزان تب مسافران جزیره قشم از سوی سازمان منطقه آزاد قشم به همراه 420 هزار ماسک خریداری شده و اطمینان داریم با رعایت اصول بهداشت شخصی با کمترین میزان خسارات می توان از این بیماری گذر کرد.
وی از مدیران بازارها و مجتمع های تجاری خواست با قراردادن مایع دستشویی و یا صابون در سرویس های بهداشتی، به نظافت شخصی و ارتقا سلامت افراد برای مقابله با بیماری کرونا کمک کنند.
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم هم از تولید آب ژاول در شرکت آب، برق و تاسیسات این سازمان به عنوان اقدامی برای کمک به ضدعفونی کردن اماکن مختلف در جزیره خبر داد.
محرم بهاروند گفت: آب ژاول تولید شده در این شرکت به طور رایگان در اختیار اماکن اقامتی، آموزشی، رستوران ها و ... قرار داده می شود.
وی یادآور شد: سازمان منطقه آزاد قشم برای مدارس در سطح این جزیره مایع دستشویی خریداری و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است و تا پیش از بازگشایی مدارس، تمام مراکز آموزشی در سطح جزیره را هم ضد عفونی خواهد کرد.
به گفته معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم، تمام سطل های زباله از چند روز پیش تا کنون توسط ماشین مکانیزه و بدون دخالت دست به دفعات شستشو و ضدعفونی شده است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این نشست اعلام کرد: بیلبوردهای مرتبط با اهمیت مراقبت های فردی برای مقابله با بیماری کرونا از چند روز پیش تاکنون در نقاط مختلف نصب شده است.
حسین مرادی با تاکید بر اینکه همه ما در زمینه کاهش نگرانی ها از بابت بیماری کرونا مسئولیت داریم، افزود: استرس و نگرانی موجب تشدید بیماری ها و کاهش امید به بهبودی افراد می شود.
وی ادامه داد: بروشورهای ویژه ای با هدف ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان توسط اداره کل روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم تهیه شده که با بازگشایی مدارس در کل جزیره توزیع خواهد شد.
در این جلسه، مدیران بازارها و مجتمع های تجاری هم سئوالات خودشان را در رابطه با مسائل مربوط به بیماری کرونا مطرح کردند و مسئولان هم پاسخ های مورد نیاز را ارائه نمودند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.